Pinxos i tapes del Telefèric | TOT Sant Cugat
Pinxos i tapes del Telefèric | TOT Sant Cugat

Un Telefèric de Sant Cugat a Miami i Sant Francisco

El restaurant és un negoci familiar que ha trobat la fórmula per expandir-se i internacionalitzar-se i professionalitzar la seva oferta de cuina contemporània

Soledad Urabaya i Ramon Padrosa estaven ficats en el sector de l'art. Era la seva passió, però, quan van voler formar una família van decidir assentar-se a Sant Cugat i obrir un bar: el Rondes. Era l'any 92. El Rondes era aquest tipus de local singular que va enamorar els seus conciutadans. Petit com un cop de puny, en el qual van fer fortuna els pinxos navarresos amb els quals Soledad recordava a la seva enyorada terra. L'èxit els va arribar de ple i van decidir mudar el Rondes a un nou local amb dimensions més interessants. Un telefèric de joguina que rondava per allà com a decoració va fer la resta. "La gent ja no deia anem al Rondes, sinó anem al Telefèric i així es va canviar el nom del restaurant per sempre". Ho recorda Gerard Sucarrats. Ell és el director del Telefèric de Plaça Letamendi, un local que es va sumar a la petita dinastia restauradora de la família Pedrosa i que ja ha fet el salt a l'Atlàntic amb restaurants a Estats Units, concretament en punts clau de l'Estat de Califòrnia i ara també a Miami.

"Ara ja tenim un tipus de client que ve de l'altre costat de l'Atlàntic, que ens ha visitat a Sant Francisco i vol saber quin gust tenen els plats que adora a la ciutat de Barcelona"

Fa vuit anys els fills del matrimoni -Xavi i Maria Padrosa- van decidir prendre les regnes del negoci familiar i, encara que Soledad segueix al càrrec del Telefèric santcugatenc, donar-li un gir. Telefèric Letamendi seguia els passos del seu germà, però torejant en una plaça com Barcelona, la cosa no podia quedar-se en els pinxos.

Des de fa un parell d'anys va entrar un equip nou en cuina, es va ampliar carta i es va començar a pensar més a servir una cuina de cert nivell. La conjuntura va voler que fitxessin a part de l'equip provinent de l'hotel Omm que aleshores Rosa Esteva tancava: Alejandro Matoque, subchef -de l'extint Roca Moo on va ser mà dreta de Rafa Panetiri- va trobar aquí la seva casa. "Rafa va fer la carta nova –recorda Sucarrats- i Alejandro es va quedar amb nosaltres".

"Ara busquem ser una mica més que un bar de tapes". El seu tac de tonyina amb xipotle i alvocat, el hit del restaurant del qual van vendre 700 unitats només el mes passat ho testifica. A ningú estranya que fos una de les tapes sold out en la recent edició del Tast a la Rambla. "Desbancar les patates braves és tota una consecució –assumeix el director del restaurant-. "Però és el pop trufat -que des del 92 es fa igual en tots els restaurants- l'estrella indiscutible i un dels nostres plats emblema. També comparteixen carta en tots els locals els bunyols i les croquetes".

Amb dimensions controlables i una decoració acollidora -a mitjan 2017 van fer una reforma de sala gairebé integral buscant línies més amables-, l'espai és a punt de reformar-se una altra vegada per obrir la cuina al públic.

Una facturació propera als 2 milions d'euros i 16 persones treballant assumeix que el Telefèric és un local d'èxit. "L'any passat va ser molt dolent per a la restauració en general, però aquest ja ha tornat a la normalitat", assegura Sucarrats.

"Estem en una zona amb una planta hotelera de 4 estrelles molt interessant i saben que nosaltres servim tapes que són una miqueta més elaborades que la resta, per això ens envien molta clientela"

Els visiten entre 100 i 200 clients diaris amb un públic estranger en un 60% del total. "Un dia dolent podem fer unes 110 taules. Estem en una zona amb una planta hotelera de 4 estrelles molt interessant i saben que nosaltres servim tapes que són una miqueta més elaborades que la resta, per això ens envien molta clientela".

A fer les Amèriques

Fa quatre anys l'empresa va expandir la seva marca obrint local en Sant Francisco. El va seguir fa unes setmanes un Telefèric a Palo Alto, focus mundial de companyies tecnològiques i bressol de grans marques com Apple, Google i Paypal, entre d'altres. Xavi Padrosa, director dels restaurants al costat de la seva germana, té una relació amb la ciutat, ja que va residir allí (entre els anys 2005 i 2012) mentre assistia al Foothill College en Els Alts Hills i, posteriorment, a la Universitat Golden Gate en Sant Francisco.

A més, en un mes i mig tenen prevista obertura a Miami sota el nom de Morrofino dins de l'hotel Axel (en l'empresa ja treballen 200 persones). "Menys en aquest últim cas, tots els nostres locals fora són homònims, però els afegim Barcelona al cognom perquè venem marca Barcelona". "En el cas de Morrofino serà un immens restaurant de tres pisos en el que va anar una antiga estació de tren. El seu amo, un client que venia a menjar aquí, es va enamorar de la cuina i va oferir a Xavi Padrós obrir allí un restaurant". Una cuina d'anada i tornada a les Amèriques explica Sucarrats: "Ara ja tenim un tipus de client que ve de l'altre costat de l'Atlàntic, que ens ha visitat a Sant Francisco i vol saber quin gust tenen els plats que adora a la ciutat de Barcelona".

Telefèric

Adreça: Plaça del Dr. Letamendi, 27, Barcelona

Preu mitjà: 25-30 euros per persona

Telèfon: 934 51 16 41

Més Informació
Restaurant Orvay, vins a copes i plats eivissencs
Un restaurant per menjar caviar d'alta muntanya
Oh Bo, un restaurant amb congnom de Repsol
Avui et destaquem
Comentaris