• Auténtica escalfa motors per a la seva tercera edició amb més de 300 expositors

Auténtica escalfa motors per a la seva tercera edició amb més de 300 expositors

La fira especialitzada en gastronomia gurmet torna a FIBES Sevilla el 15 i 16 de setembre amb la previsió de superar els 10.000 assistents

La 3a edición de Auténtica Premium Food se celebrará el 15 y 16 de septiembre en FIBES Sevilla | Cedida
La 3a edición de Auténtica Premium Food se celebrará el 15 y 16 de septiembre en FIBES Sevilla | Cedida
Redacció VIA Empresa
01 de Setembre de 2025 - 06:15

Auténtica Premium Food, la fira líder dedicada al producte gurmet amb valors associats a la dieta mediterrània, escalfa motors per a la celebració de la seva tercera edició, que tindrà lloc els dies 15 i 16 de setembre a FIBES Sevilla. L'esdeveniment, que fa valdre el producte gurmet autèntic, saludable i sostenible, torna aquest any a la capital andalusa en el seu propòsit de fomentar una nova consciència social a través dels aliments i promoure el diàleg entorn de la dieta mediterrània i els seus beneficis.

 

D'aquesta manera, Auténtica espera reunir més de 10.000 assistents, que podran gaudir i aprendre al costat d'alguns dels xefs més reconeguts de l'alta gastronomia espanyola, de la talla de Dani García (Smoked Room Madrid, Smoked Room Dubái, Grupo Dani García), Toño Pérez (Atrio) o Juanlu Fernández (LÚ, Cocina y Alma), així com amb veus expertes de firmes líders a la indústria alimentària com Mercadona, Alcampo, Covirán, Uvesco o Grupo MAS.

En el marc de l'esdeveniment, el fòrum Autèntica Congress tornarà a ocupar un paper central, amb la participació de més de 300 ponents en sis escenaris simultanis, que analitzaran les tendències més rellevants entorn dels aliments prèmium. En aquest context, el Gastromarketing Forum es presenta com un punt de trobada per explorar les pràctiques més innovadores en comunicació, màrqueting i estratègia comercial aplicades al sector gastronòmic. A través d'experts provinents de disciplines complementàries com la gastronomia, la creativitat, el màrqueting, la música i la neurociència, es reflexionarà sobre com la combinació de dades, la tecnologia i el coneixement profund del comportament del consumidor permeten dissenyar experiències úniques, personalitzades i memorables.

 

Alta gastronomia, dades i creativitat: així es dissenya la nova hospitalitat personalitzada

En un sector cada vegada més orientat a l'experiència, la personalització es converteix en una eina clau per connectar amb el client sense perdre autenticitat. Ja no n'hi ha prou amb oferir un producte de qualitat; el consumidor actual busca sentir-se reconegut i emocionalment vinculat en les seves experiències gastronòmiques. Des d'aquesta perspectiva, la personalització va molt més enllà d'adaptar un menú: des de l'atmosfera acuradament creada en restaurants d'alta cuina com Saddle, fins a la potència emocional d'un menú a mida o l'impacte d'una banda sonora especialment concebuda; cada detall es converteix en una oportunitat per dissenyar moments únics que connecten amb el client i reforcen la identitat de l'establiment.

En aquesta línia, Israel Ramírez, director de sala al restaurant Saddle —guardonat amb una estrella Michelin i dos Soles Repsol—, compartirà el seu enfocament sobre el moment d'hiperpersonalització de la sala i com les dades poden transformar l'art del servei per assolir l'excel·lència. També posarà el focus en aquest aspecte Iván Salvadó, director general d'Inmostelery, amb més de 25 anys d'experiència gestionant més de 150 restaurants i hotels, que abordarà com la hiperpersonalització, sustentada en dades i tecnologia, s'ha convertit en un motor clau de rendibilitat a l'hospitalitat digital actual.

Per la seva banda, Rodrigo Domínguez, director d'Horeca Entertainment a Aplus Gastromarketing, juntament amb Jordi Carreras, Music Curator, exploraran com dissenyar atmosferes musicals que estan transformant l'experiència astronòmica i marcant l'arribada d'una nova era d'entreteniment i personalització en restaurants, hotels i altres espais.

Finalment, Jorge Sánchez, cofundador i director creatiu estratègic de l'Agencia Kids, presentarà la seva visió sobre les marques líquides, explicant com adaptar-se sense perdre identitat ni diluir-se, integrant la cultura actual i insights rellevants per aconseguir que els projectes destaquin no només pel que expliquen, sinó per com ho fan, prenent com a referència algunes campanyes virals d'èxit.

De la ment al paladar o com la ciència i el màrqueting transformen la gastronomia

La neurogastronomia és una disciplina que estudia com els sentits, el cervell i les emocions influeixen en la nostra experiència culinària, obrint noves possibilitats per dissenyar moments gastronòmics únics i profundament personalitzats. En aquest sentit, Raquel Fructos, experta en la matèria, i Toño Palacio, xef i assessor gastronòmic, mostraran com aplicar la neurogastronomia per dissenyar vivències memorables i personalitzades en diferents models de negoci.

En un mercat cada vegada més competitiu i digitalitzat, comprendre el comportament del consumidor i optimitzar els canals de venda esdevé fonamental per assolir l'èxit. Al respecte, Javier Alonso, Marketing & Commerce Senior Advisor a Seidor, exposarà els resultats del 5è Baròmetre del Retail 2024-2025, on la hiperpersonalització apareix com a factor clau de fidelització. A través de casos pràctics, exposarà com convertir aquestes dades en accions concretes que millorin la recurrència i el marge. Per la seva banda, Ignacio Aranciaga, Country Manager a Pimentón, compartirà en una sessió exprés les claus per optimitzar el delivery en només 30 minuts, ajustant variables crítiques com visibilitat, tiquet mitjà, conversió o recompra per impulsar el rendiment del canal.