• Empresa
  • Auténtica 2024 es prepara per rebre 7.000 professionals de la indústria alimentària

Auténtica 2024 es prepara per rebre 7.000 professionals de la indústria alimentària

La segona edició d'Autèntica congregarà la indústria alimentària, alta cuina i gran distribució els dies 16 i 17 de setembre a Sevilla

L'Auténtica 2024 comptarà amb 120 conferències i 300 ponents | Auténtica Food Fest
L'Auténtica 2024 comptarà amb 120 conferències i 300 ponents | Auténtica Food Fest
Redacció VIA Empresa
Barcelona
06 de Setembre de 2024
Act. 06 de Setembre de 2024

Auténtica2024 ha presentat aquest dijous a Madrid les novetats de la seva segona edició, que tindrà lloc els pròxims 16 i 17 de setembre a Sevilla. Després de l'èxit de la seva primera edició, l'esdeveniment dedicat al productegurmet amb valors duplicarà la mida, amb més de 250 firmes expositores. A més, la cita espera reunir més de 7.000 professionals assistents, que gaudiran de la participació d'alguns dels xefs més destacats de l'alta gastronomia, com ara PacoMorales, BenitoGómez, JavierOllerosMacadeCastro.

 

Innovació gastronòmica com a "plat fort" d'Auténtica 2024

L'Auténtica Premium Food Fest es concep com un fòrum de reflexió que posa el focus en el respecte a l'origen del producte, com a factor diferencial de la dieta mediterrània. En aquest context, durant la celebració de l'esdeveniment tindrà lloc l'Autèntica Congress, un espai de coneixement i innovació al voltant dels productes prèmium-gurmet que comptarà en aquesta ocasió amb 6 escenaris simultanis, 120 conferències i 300 ponents.

 

Així, el congrés abordarà temes d'actualitat de la indústria com tendències emergents en distribució, influenciades per les noves demandes dels consumidors, la rellevància del producte local, el foment de la sostenibilitat en gastronomia o la importància del màrqueting i la publicitat al sector gastronòmic. "Serà un espai de trobada on es marcarà l'estratègia a futur del sector", ha declarat ManelBueno, director d'Autèntica, qui ha afegit que "els productes de la dieta mediterrània compleixen uns valors de proximitat, sostenibilitat i respecte al productor, i aquest és el principal missatge que volem fer arribar al consumidor, fomentant una consciència social sobre la qualitat de la nostra dieta”.

Bueno: "Els productes de la dieta mediterrània compleixen uns valors de proximitat, sostenibilitat i respecte al productor"

Com a novetat d'aquest any, el congrés acollirà el fòrum Auténticas Marcas de Restauración organitzat per l'associació empresarial MarcasdeRestauración, per donar a conèixer les iniciatives de la restauració organitzada per a l'ús de productes autèntics i únics, característics de la dieta mediterrània. També destaca la trobada de l'Acadèmia Iberoamericana de Gastronomia com a novetat, que reunirà a Sevilla 14 presidents de les diferents acadèmies gastronòmiques de Llatinoamèrica per fer la signatura d'un manifest global sobre els objectius de sostenibilitat en la gastronomia a escala mundial; així com els Autèntica Excellence Awards 2024, els guardons destinats a reconèixer el treball, el lideratge i la transformació d'aquelles empreses i professionals que aposten per un nou diàleg social de la indústria de l'alimentació.