El 40% de la mà d'obra mundial necessitarà tornar a formar-se per la implementació de la IA

La tecnològica IBM assenyala que això es tradueix en 1.400 milions dels 3.400 milions de treballadors de tot el món

El 40% de la mà d'obra mundial necessitarà tornar a formar-se | iStock El 40% de la mà d'obra mundial necessitarà tornar a formar-se | iStock

El 40% de la mà d'obra d'àmbit mundial necessitarà tornar a formar-se davant de la implementació de l'automatització de la intel·ligència artificial (IA), segons revela un estudi global de l'IBM Institute for Business Value. Aquesta xifra es tradueix en 1.400 milions de 3.400 milions de persones que componen la mà d'obra mundial, segons les estadístiques del Banc Mundial.

La informació, obtinguda a través de dues àmplies enquestes, una amb 3.000 líders globals a 28 països i una altra amb 21.000 treballadors a 22 països, revela que l'adquisició de noves competències per part dels empleats actuals és un dels principals problemes de talent. També que l'impacte de la IA variarà segons els grups d'empleats. Els treballadors de tots els nivells sentiran els efectes de la IA Generativa, però s'espera que els empleats de nivells inferiors vegin el canvi més gran.

El 87% dels executius creuen que és més probable que creixi el nombre d'empleats enlloc que siguin reemplaçats per la IA Generativa

En aquest sentit, el 77% dels executius enquestats afirma que els llocs de nivell bàsic ja s'estan veient afectats per la IA Generativa i que això s'intensificarà els pròxims anys. En canvi, només el 22% dels enquestats afirma que els llocs executius o d'alta direcció ja s'estan veient afectats. Tot i això, IBM destaca que la IA pot obrir més possibilitats als empleats en millorar les seves capacitats. De fet, el 87% dels executius creuen que és més probable que creixi el nombre d'empleats enlloc que siguin reemplaçats per la IA Generativa.

El que si varia segons les funcions de cadascun: el 97% dels executius creu que els empleats de compres tenen més probabilitats de créixer que de ser reemplaçats, en comparació del 93% dels empleats de risc i 'compliance', el 93% dels de finances, el 77% dels de servei al client i el 73% dels de màrqueting.

El paper de recursos humans

Una altra conclusió d'aquest estudi és que "aquest és un moment crucial perquè els líders de RH ajudin a definir l'estratègia de transformació de l'organització i com combinar les persones i la IA per dur-la a terme". Per això, assenyala que els líders de recursos humans han d'impulsar la planificació, el disseny i l'estratègia de la plantilla, com ara la definició d'un treball de més valor, la identificació de les funcions i habilitats crítiques del futur i la gestió de la contractació , el canvi de personal a noves funcions, la retenció i molt més.

També hauran d'estar a càrrec de la revisió de funcions, la identificació i eliminació de tasques de menor valor que poden ser gestionades per la IA, la fusió de funcions per crear-ne de noves, l'ampliació de funcions per incloure tasques com l'aplicació o gestió d'eines d'IA i el desenvolupament d'habilitats per a les tasques de major nivell realitzades per persones.

Més informació
La IA és molt més que ChatGPT
Vota IA
Amagar la IA: les ulleres d’Apple
Avui et destaquem
El més llegit