Adif anuncia nou president i una inversió de 9,2 milions d'euros a Catalunya

Ángel Contreras serà el nou president d'Adif i d'Adif Alta Velocitat

Tram ferroviari Valls-Salomó (Tarragona) | Cedida Tram ferroviari Valls-Salomó (Tarragona) | Cedida

Adif invertirà 9,2 milions d'euros a la línia entre Barcelona, Valls i Lleida per incrementar la capacitat de trànsit. Les millores es faran al tram entre Valls i Salomó (Tarragonès), on s'hi posaran nous sistemes de gestió del trànsit, comunicacions i seguretat per posar en servei el bloqueig automàtic en via única. Aquesta actuació compta amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Finançat per la Unió Europea- NextGenerationEU.

Aquest sistema de seguretat permet la successió de trens entre estacions amb la implantació de senyals intermèdies. També es preveuen actuacions de subministrament d'energia, telecomunicacions i obra civil. Les obres que es fan al corredor mediterrani és un dels motius que han provocat que la línia hagi incrementat el volum de trens que rep.

Paral·lelament el Consell de Ministres del govern espanyol ha nomenat aquest dimarts Ángel Contreras nou president d'Adif i d'Adif Alta Velocitat. El màxim mandatari de la companyia pública de gestió d'infraestructures ferroviàries ja estava vinculat a la companyia, on fins ara exercia el càrrec de director general de Conservació i Manteniment.

Ángel Contreras, nuevo presidente de Adif y de Adif Alta Velocidad  | Cedida
Ángel Contreras, nou president d'Adif i d'Adif Alta Velocitat | Cedida

El perfil d'Ángel Contreras

Nascut a Torrent (València) el 1975, Contreras és enginyer de Camins, Canals i Ports per la Universitat Politècnica de València i compta amb diversos cursos de postgrau de construcció i manteniment d'infraestructures ferroviàries, apunta l'executiu estatal. S'ha dedicat durant 23 anys al transport ferroviari.

Entre els anys 2000 i 2006 va participar en l'execució d'obres com el soterrament de la línia de metro de València, a l'entorn de l'Alboraia, la línia del tramvia a Burjassot i diversos projectes de plataforma de la línia d'alta velocitat Madrid-Llevant.

Més info: Adif reforça la fiabilitat del tram Terrassa-Manresa

Del 2006 al 2011 va ser director d'obra de diferents actuacions de plataforma d'alta velocitat, com ara les corresponents a la Xarxa Arterial Ferroviària de València, les obres d'alta velocitat entre València i Xàtiva i les obres d'accés d'alta velocitat de Llevant entre Madrid i Torrejón de Velasco.

A partir del 2012 va desenvolupar responsabilitats de construcció i manteniment de la Xarxa Convencional a la Subdirecció d'Operacions Est d'Adif, on va dirigir els contractes de manteniment dels diferents subsistemes, infraestructura i via, energia, instal·lacions de seguretat i telecomunicacions, amb els càrrecs de cap de Coordinació d'Inversions i gerent de l'àrea de Manteniment.

El 2018 va ser nomenat director general de Conservació i Manteniment d'Adif, etapa en la qual va estar al capdavant de l'execució de fons de recuperació i resiliència, el llançament de la renovació de línies de la xarxa convencional o el manteniment de la xarxa ferroviària durant la crisi de la covid, entre d'altres.

 

Més informació
Europa porta Espanya davant la justícia per no garantir la independència d'Adif
El 'Laberint de retards' arriba a Barcelona per reivindicar el Corredor Mediterrani
Avui et destaquem
El més llegit