Adif reforça la fiabilitat del tram Terrassa-Manresa

L'actuació forma part d'un pla global de 90,5 milions d’euros

En aquest traçat entrarà en funcionament el Bloqueig Automàtic de Via Doble | iStock En aquest traçat entrarà en funcionament el Bloqueig Automàtic de Via Doble | iStock

Adif ha completat la renovació i modernització de la senyalització de la línia Terrassa-Manresa (R4 i R12 de Rodalies) amb la posada en servei de nous sistemes en el tram Sant Vicenç de Castellet-Castellbell i el Vilar-Monistrol-Terrassa Nord. En aquest traçat entrarà en funcionament el Bloqueig Automàtic de Via Doble (sistema que permet circular indistintament per qualsevol de les dues vies) i el nou enclavament electrònic (dispositiu que gestiona a distància tots els senyals d’un tram ferroviari) de l’estació de Castellbell i el Vilar. També s’han adequat equips de gestió de trànsit a Sant Vicenç de Castellet i Terrassa Nord. L’actuació, que completa la realitzada en una primera fase entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa, reforçarà la capacitat de la línia, la seva fiabilitat, disponibilitat i eficiència.

La inversió global de tota aquesta actuació, inclosa en el pla Transformem Rodalies, és de 90,5 milions d’euros. Adif realitzarà des de la matinada del 6 de desembre i fins al migdia del diumenge 10 les operacions, proves de camp i verificacions per a la posada en servei de les noves instal·lacions de senyalització. Aquestes tasques obliguen a suspendre el trànsit entre Manresa i Terrassa, quedant la mobilitat dels viatgers garantida amb un pla alternatiu de transport. Renfe invertirà 7,2 milions d’euros per renovar els sistemes d’informació al viatger de les estacions de Rodalies a Catalunya. El contracte preveu que les millores s’implantin fins a finals del 2025 en 31 estacions on els sistemes d’informació ja tenen més de 15 anys i en 14 més que tenen un alt volum de viatgers. 

Les estacions beneficiades per la inversió seran les d’Aeroport, Arenys de Mar, Balenyà-Els Hostalets, El Clot, Blanes, Calella, Castelldefels, El Prat, Granollers-Canovelles, Gualba, Hostalric, La Garriga, La Granada, La Sagrera-Meridiana, L’Arboç, L’Hospitalet de Llobregat, Maçanet-Massanes, Martorell, Mataró, Molins de Rei, Montmeló, Plaça de Catalunya, Riells i Viabrea, Sabadell Nord, Sant Vicenç de Calders, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa-Est, Tordera, Vic, Viladecans i Vilanova i la Geltrú. Les obres permetran fer millores en megafonia, elements de visualització (teleindicadors i monitors) i els equips d’interfonia per permetre la comunicació de persones amb problemes auditius. La companyia continua treballant per millorar la informació als viatgers en temps real, de manera simultània en estacions i per múltiples canals de comunicació, invertint en equips amb noves prestacions tecnològiques que, a més, garanteixen la seguretat informàtica. El finançament va a càrrec dels fons Next Generation.

Més informació
Renfe reforça amb més de 8.800 places addicionals els serveis AVE, Avlo i Alvia
Europa porta Espanya davant la justícia per no garantir la independència d'Adif
Adif inicia una nova fase en el desenvolupament del Corredor Mediterrani de Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit