L’Aeroport de Barcelona se situa com el primer d'Europa en tràfic origen-destinació

La infraestructura aeroportuària rep 11 milions de passatgers i se situa per davant de Londres Heathrow i Madrid Barajas

Imatge d'un avió enlairant-se a l'aeroport del Prat | ACN Imatge d'un avió enlairant-se a l'aeroport del Prat | ACN

El sector aeri es recupera dels estralls de la covid-19 i mostra una tendència positiva per als propers mesos d’estiu segons l'Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona, publicació de la Cambra de Comerç de Barcelona. Segons dades de l'Observatori, l’Aeroport de Barcelona és el primer aeroport europeu en passatgers origen-destinació durant el període abril 2021 – abril 2022, amb 11 milions de passatgers. Una xifra que demostra la fortalesa de Barcelona a escala europea i que situa la infraestructura per davant de Londres Heathrow, amb 10,9 milions de passatgers, o Madrid Barajas, amb 10,5 milions. No obstant això, si es compara el tràfic aeri de la ciutat, Barcelona, en el mateix període, se situa en la sisena posició per darrere de Londres, Moscou, París, Istanbul i Milà. El motiu d’aquest descens de posició es deu al fet que aquestes ciutats disposen de diversos aeroports. 

Si es compara el nombre de passatgers totals acumulats en el període gener-juny 2022, l’aeroport de Barcelona ha tancat el mes de juny assolint 17,7 milions de passatgers. La xifra encara està un 28% per sota dels nivells assolits durant el mateix període del 2019, segons dades d’AENA.

Segons la publicació de la Cambra, l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat té disponibles gairebé 17 milions de places, el que representa un 85% del total de places que hi havia en oferta l’estiu del 2019. A més, l’aeroport compta amb la gestió de 83 companyies aèries que ofereixen servei a 198 destinacions, 48 de les quals són intercontinentals. De fet, el nombre de connexions intercontinentals és pràcticament idèntic a la del 2019, quan hi havia operatives 49. 

La principal recuperació d’aquest estiu a escala intercontinental són les connexions amb el continent nord-americà, on destaquen els Estats Units amb 533.166 places i el Canadà amb 131.687 places. Unes xifres que evidencien una forta recuperació de l’oferta disponible respecte a l’estiu del 2019, amb percentatges de recuperació del 76% i el 85%, respectivament. Concretament, la bona recuperació del mercat estatunidenc es deu a les connexions de: Atlanta (Delta), Washington (United), Boston, Los Angeles i San Francisco (Level), Chicago i Philadelphia (American); mentre que la del canadenc a: Toronto (Westjet, Air Canada i Air Transat) i Montreal (Air Canada i Air Transat).

La rendibilitat, a l'espera del 2023

L'Observatori no preveu uns mesos fàcils per a les companyies aèries europees, ja que, segons dades de l’associació internacional d’empreses del transport aeri -IATA-, no s'espera una recuperació de la rendibilitat de les companyies europees fins al 2023. Així mateix, es preveu un estiu complicat a causa de les reivindicacions laborals i vagues previstes en diferents companyies i en el control aeri, les quals podrien afectar a l’operativa prevista. De fet, cal tenir en compte, que a diferència de les companyies aèries nord-americanes, les organitzacions europees han patit molts més tancaments i restriccions per operar a causa de la pandèmia de la covid-19.

Més informació
Quin és el millor moment per comprar un bitllet d'avió?
Avui et destaquem
El més llegit