L'Aeroport del Prat i el Port de Barcelona fan un nou cim

Les infraestructures catalanes preveuen batre un nou rècord de passatgers i contenidors durant el 2018

L'aeroport de Barcelona segueix de rècord | Cedida
L'aeroport de Barcelona segueix de rècord | Cedida

Tot i patir l'escenificació política, hi ha dues infraestructures clau per a l'economia catalana que sembla que no tinguin sostre i ja auguren nous rècords per tancar l'any. L'Aeroport del Prat assolirà els 50 milions de passatgers i el Port de Barcelona preveu un 18% més de mercaderies i 3,2 milions de TEU durant el 2018, segons s'ha avançat a la XXIII Trobada d'Economia de S'Agaró.

Més info: Les infraestructures catalanes pateixen la política

En aquest sentit, el director general d'Aena, Javier Marín, ha detallat que l'Aeroport del Prat superarà així el rècord històric de 47 milions de viatges registrat durant el 2017. "Sóc optimista i crec que superarem aquesta xifra", ha reivindicat.

Marín: "Hem de complementar l'Aeroport de Barcelona amb el de Girona"

Fa deu anys, l'aeroport gestionava 30 milions de passatges i obria la Terminal 1. Popularment, encara coneguda com "la nova". Amb el retrovisor posat, Marín ha explicat que els 20 milions addicionals es deuen a l'impuls dels viatgers internacionals alhora que el tràfic domèstic s'ha mantingut constant en els últims anys. De fet, el 2017 va tancar amb 38,5 milions de viatgers internacionals.

Un Prat de rècord i amb nou satèl·lit

Més xifres d'èxit: l'Aeroport del Prat crea 27.000 llocs de feina directes i fins a 85.000 indirectes, té al voltant de 100 empreses operant i permet viatjar als passatgers a 212 destinacions. I lluny de conformar-se, Marín ha fet referència a la construcció d'un nou edifici satèl·lit orientat a vols de llarg radi i on es farà el check in després de facturar a la T1.

Trobada d'Economia de S'Agaró EP

Paral·lelament, s'està treballant en el projecte d'ampliació de la terminal de Girona i la seva connexió amb un AVE de 40 minuts respecte a Barcelona que compta amb una inversió de 2.000 milions d'euros pel període 2022-2026.

Segons el director general d'Aena, l'objectiu és "aplicar la intermodalitat i complementar l'aeroport de Barcelona amb el de Girona". Un win-win per a les infraestructures catalanes.

El Port de Barcelona també va a tota vela

Per la seva banda, la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha reivindicat que cap altre enclavament portuari europeu va créixer tant com el barceloní durant el 2017. I malgrat que "les xifres de creixement del 2018 no són com les de l'any anterior", es preveu un 18% més de tràfic de mercaderies i un 8,2% de tràfic de contenidors fins a assolir els 3,2 milions de TEU (equival a un contenidor de 20 peus).

Conesa: "El Port de Barcelona és un termòmetre fiable de la nostra economia"

"El Port de Barcelona és un termòmetre fiable de la nostra economia", ha reivindicat Conesa. Tant és així que la infraestructura que "exporta més que importa" suposa un 5,7% del PIB català i mou mercaderies per valor de 78.000 milions d'euros per any. "Creixerem sempre que puguem donar sortida a les mercaderies", ha matisat.

Ara bé, l'objectiu no és créixer més sinó més aviat millor: "El Port de Barcelona no vol entrar a disputar una carrera amb altres ports, ens centrarem en la mercaderia d'alt valor afegit". També es preveu tancar l'any amb quasi tres milions de creueristes, un 7,4% més que l'exercici anterior.

Un any més, l'Aeroport del Prat i el Port de Barcelona volen i naveguen encara una mica més lluny.

Més informació
Noves terminals (i més grans) al Port de Barcelona
L'aeroport del Prat estrena el Burger King més gran d'Espanya
El que amaga la gestió centralitzada dels aeroports
Avui et destaquem
Comentaris