Les infraestructures catalanes pateixen la política

El president de la Cambra de Comerç de Barcelona critica que "més enllà dels diners, hi ha un problema de coordinació" entre administracions

La consellera Àngels Chacón i el ministre José Luis Ábalos a S'Agaró| ACN
La consellera Àngels Chacón i el ministre José Luis Ábalos a S'Agaró| ACN

És vox populi que "Val més no prometre allò que no pots complir". El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha aprofitat la XXIII Trobada d'Economia a S'Agaró amb el ministre de Foment, José Luis Ábalos, i la consellera d'Empresa i Coneixement, Maria Àngels Chacón, per recordar un cop més els greuges de l'Estat amb Catalunya, sobretot pel que fa a la inversió en infraestructures.

Valls: "Més enllà dels diners, hi ha un problema de coordinació entre l'administració central i autonòmica"

"Més enllà dels diners, hi ha un problema de coordinació entre l'administració central i autonòmica", ha etzibat. A tall d'exemple, ha recordat el traspàs de Rodalies, l'estació de la Sagrera o el quart cinturó de la B4. I la reacció no s'ha fet esperar.

Escenificació i pressions electoralistes

Des de bon començament, Ábalos no ha dubtat a sumar-se a les crítiques pels incompliments: "És igual que els pressupostos fossin baixos, l'execució era encara pitjor". D'aquesta forma, ha detallat que "hi ha molt projecte pintat, però la gestió és una altra cosa" i ha posat de manifest que "hi ha moltes pressions de caràcter electoralista" que van de la mà amb "molta escenificació".

Ábalos: "No es pot governar Espanya d'esquenes a Catalunya"

Tot i això, Ábalos no ha desaprofitat l'ocasió davant aproximadament 150 empresaris per insistir que la licitació a Catalunya d'aquest 2018 és un 40% superior als anys anteriors. Concretament, per valor de 1.010 milions d'euros. Alhora, ha reivindicat haver donat "un gran impuls al Corredor Mediterrani que ha de ser el carrer central d'Europa".

Els terminis a complir són els següents: tot licitat el 2019, entrada en funcionament del Corredor que va d'Algesires fins a la frontera amb França pel 2021 i previsió d'un Corredor en perfecte estat de revista al 2025. Pel retrovisor encara es té molt present l'estampa del Corredor Mediterrani fent història a Barcelona.

Objectiu: "Complir amb Catalunya"

En clau política i econòmica, Ábalos ha assegurat que "no es pot governar Espanya d'esquenes a Catalunya i el propòsit d'aquest govern és complir amb Catalunya". I tot plegat, admet, sense "por" sinó més aviat amb "esperança i optimisme". Ara bé, per si de cas, ha afegit: "Jo no crec en la bilateralitat entre el Govern espanyol i català".

Chacón: "Si alguns volem un Estat propi és perquè estem convençuts que podem arribar a estar millor del que estem"

Per la seva banda, Chacón ha defensat que "Si alguns volem un Estat propi és perquè estem convençuts que podem arribar a estar millor del que estem". I tot plegat, ha alertat, més enllà de les previsions catastrofistes de l'economia, "la visió desconfiada" o la mateixa manca d'infraestructures, entre d'altres.

Més enllà de l'estampa econòmica amb la Costa Brava de fons, Valls té clara la solució: coordinació entre les administracions i "planificació a llarg termini de les infraestructures".

Més Informació
El Corredor Mediterrani fa història a Barcelona
Catalunya encadena cinc anys de mínims en infraestructures
Infraestructures, el peatge de les empreses del Vallès
Avui et destaquem
Comentaris