• Economia
  • Les agències de viatges auguren un estiu de "rècord"

Les agències de viatges auguren un estiu de "rècord"

Les agències de viatges preveuen que segueixi "l'explosió de demanda després de la covid"

Les agències de viatges auguren un estiu de "rècord" | iStock
Les agències de viatges auguren un estiu de "rècord" | iStock
Redacción VIA Empresa
21 de Juny de 2024
Act. 21 de Juny de 2024

Les agències de viatges preveuen que segueixi "l'explosió de demanda després de la covid" i per això calculen que aquest estiu serà de "rècord". Així ho ha dit el president de l'Associació Corporativa d'Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE), Jordi Martí, arran de l'enquesta feta per l'entitat entre les 400 agències associades que té a tot l'Estat. Martí ha precisat que "més del 50% dels enquestats diuen que augmentaran la xifra de negoci més d'un 15%". D'altra banda, el president de la patronal ha advertit que falta mà d'obra formada al sector, especialment en l'àmbit de la digitalització, i en un context d'auge de la intel·ligència artificial, però també en el màrqueting i l'atenció al client.

 

El sondeig fet per ACAVE ha concretat que els principals destins de l'estat espanyol continuaran sent els de costa, amb les illes Balears i Canàries al capdavant, i també Barcelona i Madrid. A més, Martí ha apuntat l'interès per Andalusia i "un repunt" del nord d'Espanya com, per exemple, Galícia, Astúries i Santander. Per una altra part, els atractius internacionals ha destacat països com la Xina, el Japó i Vietnam, seguits dels Estats Units i punts de Llatinoamèrica com ara Costa Rica, Brasil, Mèxic, República Dominicana i Cuba. Martí també ha apuntat destinacions "recurrents" que han demanat els clients com Romania, Albània i Marroc.

Martí (ACAVE): "Més del 50% dels enquestats diuen que augmentaran la xifra de negoci més d'un 15%"

El president d'ACAVE ha reconegut una certa tendència a la desestacionalització, ja que hi ha hagut un increment de reserves fora de la temporada alta. Així i tot, Martí ha indicat que "aquest pic tendirà a ser meseta amb una demanda més estable" i que ha atribuït al fet que "la gent viatja quan pot i no quan vol", tot subratllant que ho marca tant el calendari laboral com l'escolar.

 

El responsable de la patronal de les agències de viatges ha ressaltat una rebaixa de les ofertes d'última hora. En aquest sentit, Martí ha dit que quan "se sap on es vol anar i el pressupost que es té, es fa la reserva" i en l'enquesta així s'ha reflectit: un 68% dels negocis han tancat paquet amb més de dos mesos d'antelació i un 15% entre un i dos mesos. Un fet que el president d'ACAVE ho atribueix a evitar pujades dels preus.   

Martí (ACAVE): "La gent viatja quan pot i no quan vol"

Manca de mà d'obra

Jordi Martí ha fet èmfasi en el fet que manca personal qualificat al sector de les agències de viatges i ha recordat que amb la covid va haver-hi "fuga de talent" i les empreses s'han hagut de "reorganitzar". A la vegada, ha recalcat que en un context amb "el boom tecnològic" i ha concretat en especial "la integració de la intel·ligència artificial". Per això, el president d'ACAVE sosté que és un àmbit "exigent i que necessita formació" i "deixin enrere la imatge que és un sector estacionalitzat".

"Hem d'estar preocupats per la gestió del destí"

El president de la patronal de les agències de viatges ha manifestat la preocupació pel turisme: "Fa no massa estàvem preocupats per la promoció del destí i ara hem d'estar-ho per la gestió". Martí ha afirmat que s'ha de treballar per fer-lo "sostenible" i que cal la implicació de "públics i privats". L'objectiu, segons ha remarcat, és que "tingui el menor impacte" i comporti "beneficis".