• Economia
  • L'Ajuntament i el Port de Barcelona acorden reduir de 7 a 5 les terminals de creuers abans del 2030

L'Ajuntament i el Port de Barcelona acorden reduir de 7 a 5 les terminals de creuers abans del 2030

El conveni inclou l'enderroc de tres terminals i la construcció d'una nova, així com nous vials

    Un creuer estacionat al Port de Barcelona | ACN
    Un creuer estacionat al Port de Barcelona | ACN
    Redacció VIA Empresa
    17 de Juliol de 2025 - 02:25

    L'Ajuntament de Barcelona i el Port han signat un protocol per reduir les terminals de creuers 7 a 5 i millorar la mobilitat. En concret, s'enderrocaran les tres terminals més antigues del Moll Adossat, A, B i C, i se'n construirà una de nova on hi ha la C. La nova terminal serà l'única pública, i per tant serà oberta a l'ús general. Podrà atendre 7.000 passatgers a la vegada i prioritzarà creuers que siguin de port base i els vaixells petits.

     

    L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat que la mesura suposa que "per primer cop a la història Barcelona posa límits als creuers". Així, ha detallat que disminuirà un 16% la capacitat màxima de la infraestructura dedicada a creuers, passant de 37.000 a 31.000 passatgers màxims al dia.

    L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat que la mesura suposa que "per primer cop a la història Barcelona posa límits als creuers"

    A finals del 2026 es tancarà l'actual terminal del WTC i s'enderrocarà la C i el 2028 serà el torn de l'A i la B. Les obres de la nova terminal C acabaran el 2030. El pla també inclou millores en la mobilitat al voltant del port, de Montjuïc i la Zona Franca.