Alimentaria impulsa el sector amb set pavellons de Fira

El saló de referència de l'alimentació a l'Estat espanyol torna a l'abril amb més de 3.000 empreses al costat d'Hostelco, la fira de l'equipament per a restaurants

Alimentaria s'acosta a la plena ocupació amb més de 3.000 empreses participants | Cedida Alimentaria s'acosta a la plena ocupació amb més de 3.000 empreses participants | Cedida

Alimentaria, el saló de referència de la indústria de l'alimentació a l'Estat espanyol, torna a Fira de Barcelona entre el 4 i el 7 d'abril. El certamen, que se celebrarà a la vegada que Hostelco – esdeveniment dedicat a l'equipament per a restauració – ocuparà set pavellons del recinte Gran Via de Fira, inclosos els espais de congressos i activitats complementàries a l'oferta comercial, amb un total de 85.000 metres quadrats de superfície. La celebració simultània de tots dos salons permetrà "mostrar l'oferta més completa i transversal de tota la cadena de valor" de l'alimentació, la restauració i la gastronomia.

Segons ha comunicat l'organització, l'oferta combinada d'Alimentaria i Hostelco constarà d'un total de 3.000 empreses, 400 de les quals seran internacionals – fins al 18% dels participants, amb un àrea ocupada de més de 15.000 metres quadrats. Destaquen països com Eslovàquia, Austràlia, el Brasil o Canadà, que mai havien tingut presència en aquest saló.

Alimentària consta d'un total de 10 salons específics dedicats a les diferents branques industrials de l'alimentació. Enguany, el principal serà Intercarn, dedicat a la indústria càrnia, amb uns 14.000 metres quadrats de superfície. També tindran especial rellevància el saló de làctics i derivats InterlactMediterranean Foods, dedicat a la dieta mediterrània o Expoconser, sobre aliments en conserva. Així mateix es posarà el focus en productes com els d'elaboració Halal, els aliments lliures d'al·lèrgens o l'alimentació orgànica. Segons l'organització, totes les comunitats autònomes han confirmat la seva participació en algun d'aquests salons.

Les noves tecnologies també tindrà un rol en la proposta alimentària del certamen. Mitjançant The Alimentaria Hub – "l'àgora sobre les noves tendències i el futur de l'alimentació" – el saló oferirà esdeveniments i xerrades centrades en qüestions com la sostenibilitat, la digitalització del sector o els productes de proteïna vegetal. També es reunirà en un espai vuit de les startups més innovadores del sector, i s'oferiran tallers, tasts i presentacions culinàries per part de 30 xefs de referència que sumen més de 36 estrelles Michelin.

Segons el director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, l'edició d'enguany "contribuirà a impulsar el desenvolupament d'un sector estratègic per a l'economia espanyola". Per a l'organitzador del saló, Alimentaria pren especial rellevància a l'hora de "connectar els negocis i promoure el networking presencial" entre empreses del sector a l'Estat i potencials clients estratègics al mercat nacional i internacional.

Més informació
Les 10 startups catalanes que revolucionaran la indústria alimentària
Fira de Barcelona, un motor que recupera potència
Avui et destaquem
El més llegit