• Economia
  • L'AVE entre Madrid i Barcelona fa 15 anys, amb més de 140 milions de viatgers

L'AVE entre Madrid i Barcelona fa 15 anys, amb més de 140 milions de viatgers

Els experts vaticinen que el Pont Aeri es mantindrà per facilitar les connexions amb els vols internacionals

L'AVE de les 9 del matí procedent de Madrid amb destinació Barcelona | ACN
L'AVE de les 9 del matí procedent de Madrid amb destinació Barcelona | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
20 de Febrer de 2023
Act. 20 de Febrer de 2023

Renfe commemorarà els quinze anys de l'entrada en servei de l'AVE de Madrid a Barcelona, que permetia connectar les dues ciutats en un temps de viatge de 2 hores i 38 minuts. Durant aquest temps, més de 140 milions de viatgers han utilitzat els serveis d'alta velocitat de Renfe amb destinació i origen a Barcelona. L'arribada de l'AVE fins a la ciutat comtal completava una relació ferroviària que s'havia iniciat entre Madrid, Calataiud, Saragossa i Lleida, i posteriorment a Camp de Tarragona.

 

L'oferta inicial d'AVE va ser de 17 freqüències per sentit entre Madrid i Barcelona, una oferta que progressivament es va incrementar com a conseqüència de la demanda fins a assolir les 54 circulacions diàries. També s'han reduït els temps de viatge que actualment es concreten en 2 hores 30 minuts per als trens directes. En paral·lel, s'ha incrementat en un 51,7% la circulació de trens AVE, que a la relació Madrid-Barcelona han passat de 18.400 el 2008, a 27.900 el 2022. Els trens del conjunt de serveis que presta Renfe al corredor, AVE, Avlo, Avant i Alvia, sumen 407.000 al llarg dels 15 anys de Servei.

 

El 2008, el primer any, 5,70 milions de viatgers van utilitzar els diferents serveis d'alta velocitat de Renfe amb origen o destinació a Barcelona, mentre que el 2022, més de 12,1 milions de viatgers han confiat en els serveis de l'empresa espanyola, fet que suposa un creixement del 112,2%. Durant aquest temps, segons Renfe, els més 140 milions de viatges han mogut sense causar emissions de CO2, i si aquests haguessin realitzat el trajecte amb cotxe, les emissions haurien estat de 4.705.573 tones de CO2, emissions equivalents al CO2 absorbit per 47.055 .732 alzines al llarg de 40 anys.