El Barcelona Meeting Point vol apropar-se a la ciutadania

El saló immobiliari incrementa la xifra d'empreses expositores i preveu augmentar el número de visitants

Pere Navarro i Blanca Sorigué | Europa Press Pere Navarro i Blanca Sorigué | Europa Press

El saló immobiliari Barcelona Meeting Point (BMP), organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), aposta per ser el "més social i proper a la ciutadania" en la seva 22a edició, que se celebra del 25 al 28 d'octubre al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

El delegat de l'Estat en el CZFB, Pere Navarro, ha ressaltat en roda de premsa que el BMP no només se centrarà a fer balanç del sector immobiliari nacional i internacional sinó que també debatrà sobre aspectes socials com el dret a l'habitatge.

"Volem que sigui un gran punt de trobada, com el seu nom indica, no només del sector professional immobiliari sinó també de totes les persones que tenen a veure amb aquest món: hi ha els professionals i les professionals i totes aquelles persones que tenen una necessitat d'accedir a un habitatge, ja sigui de compra o de lloguer", ha raonat.

Fenòmens socioeconòmics

Navarro ha explicat que l'augment del preu del lloguer, la precarietat laboral i els treballadors pobres són fenòmens econòmics i socials que també impacten en el sector immobiliari i, sobretot, en el dret a l'habitatge dels ciutadans, per la qual cosa apostaran per un espai d'"intercanvi, interlocució i diàleg" entre els diferents agents públics i privats.

"Hem volgut situar el debat aquí", ha emfatitzat i ha avançat que aquestes qüestions aniran creixent en importància en les edicions futures del BMP.

Així mateix, ha informat que diferents administracions com l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i el Govern exposaran les seves propostes en matèria d'habitatge en una taula rodona, que tindrà lloc aquest divendres en l'estand del CZFB: "És fonamental el diàleg entre el públic i el privat".

Nous actors

El BMP 2018 preveu superar els 34.000 assistents de l'edició anterior, la qual cosa Navarro ha raonat que es deu a la incorporació de nous actors: "Serà més atractiu per al conjunt de la població", ha recalcat i ha indicat que els dos últims dies del saló estan més adreçats als ciutadans.

Més info: Les startups redefineixen el negoci immobiliari al Barcelona Meeting Point

També augmentaran el nombre d'empreses expositores en el saló -de 265 en l'edició del 2017 a 280-, que provindran de 21 països diferents i que ocuparan els 22.000 metres quadrats del Palau número 8 del recinte.

La directora general del CZFB, Blanca Sorigué, ha assenyalat que el Symposium Internacional, programat pels dos primers dies del saló, preveu 24 jornades de debat amb la participació de 85 ponents.

Més informació
El Meeting Point dels 'millennials'
Avui et destaquem
El més llegit