
La primera tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, i el president del Racc, Josep Mateu, han defensat que cal augmentar la inversió en autobusos interurbans per reduir les arribades en cotxe a la ciutat, en una taula rodona sobre mobilitat organitzada per Foment del Treball. Mateu ha afirmat que cal un increment "dràstic" d'autobusos interurbans i Bonet ha remarcat que cal més inversió en aquest transport per reduir el fet que el 42% dels desplaçaments que provenen de fora de la ciutat siguin en vehicle privat.
Sobre els aparcaments dissuasoris, Mateu ha demanat que l'Ajuntament els "lideri", però Bonet ha rebutjat que el consistori se'n faci càrrec econòmicament i que siguin a l'entrada de la ciutat. Tant el president del Racc com la primera tinenta d'alcaldia han remarcat que per reduir les arribades en vehicle privat a la ciutat cal que hi hagi més autobusos interurbans i la millora de Rodalies i que ambdós serveis siguin "fiables". En aquest sentit, han defensat els autobusos interurbans davant una millora de Rodalies que "necessitarà temps", han remarcat ambdós, per l'elevat volum d'inversions que es necessiten.
El 42% dels desplaçaments que provenen de fora de la ciutat són en vehicle privat
Mateu i Bonet han reivindicat que el transport públic intern de la ciutat "funciona molt bé", però han coincidit que el "repte" és millorar la connectivitat amb l'àrea metropolitana. "El gran problema que tenim són les entrades i les sortides", ha dit Mateu, que ha reivindicat que l'Ajuntament de Barcelona exerceixi un paper de "lideratge" en l'impuls dels aparcaments dissuasoris, també des del punt de vista econòmic, perquè la ciutat "és la principal beneficiària de l'entrada de gent cada dia".
Bonet ha replicat que no és l'Ajuntament de Barcelona qui ha de liderar econòmicament els aparcaments dissuasoris, que ha insistit que no s'han de fer a l'entrada de la ciutat, sinó a l'àrea metropolitana. "Necessitem que es construeixin i és impossible que trobem esplanades per aparcar tots els cotxes que necessitem", ha dit la primera tinenta d'alcaldia, responsable de mobilitat, que ha remarcat que "els càlculs estan fets" perquè fins a 400.000 persones puguin arribar a la ciutat en autobusos interurbans, el doble que actualment.