Catalunya afronta la Setmana Santa amb optimisme i bones perspectives, segons apunten els principals actors del sector turístic. “Les perspectives són realment bones”, apunta Jordi Martí. El president de l’Associació Corporativa d’Agències especialitzades vaticina que les agències incrementaran un 10% la seva facturació, en comparació amb l’any passat.
Per la seva banda, el Gremi d’Hotels de Barcelona preveu una ocupació del 87%. Malgrat que predomina la presència de turisme estatal, la capital catalana també espera recuperar visitants dels Estats Units, Regne Unit, Itàlia, Alemanya i França. “És una bona notícia perquè es consolida la recuperació turística de Barcelona i continuem sent una marca reconeguda i competitiva a escala internacional”, celebra Manel Casals, director general del Gremi. A l’aeroport del Prat, durant la Setmana Santa, les operacions s’incrementen un 88% respecte de les vacances del 2019. Els dos dies de major activitat seran el divendres 7 i el dilluns 10 d’abril.
En un altre ordre, el president de les agències de viatges assegura que no estan notant una contenció en la contractació de rutes. “Els viatgers no deixen de prioritzar el lleure i com a màxim en redueixen la durada”, exposa Martí. Per exemple, la cadena Sercotel ha incrementat un 20% els preus en relació amb el període equivalent del 2019.
Fins al 10 d’abril, Renfe ofereix 894.000 places als seus serveis regionals i d’alta velocitat. Les destinacions més demandades són els itineraris entre Catalunya i les àrees de Madrid o Andalusia. “Tenim una perspectiva molt positiva i anem camí cap a un any rècord”, descriu Sergio Acereda, director de Comunicació Comercial de Renfe.