La connexió de FGC entre Plaça Espanya i Gràcia comença a encarrilar-se

La Generalitat encarrega la redacció del projecte de quatre quilòmetres, que inclou tres noves estacions i compta amb un pressupost de 238 milions d'euros

El perllongament de la línia Llobregat Anoia està inclòs en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 El perllongament de la línia Llobregat Anoia està inclòs en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat a Infraestructures.cat la redacció del projecte constructiu de perllongament de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte, que compta amb un pressupost estimat de 238 milions d'euros, detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació de la de Plaça Espanya.

Més info: FGC unirà el Vallès i el Llobregat abans del 2030

Les tres noves estacions seran Hospital Clínic, on es podrà fer l'intercanvi amb la línia 5 de metro; Plaça Francesc Macià, on es podrà enllaçar amb el Trambaix; Gràcia, on es podrà connectar amb la línia Barcelona-Vallès i Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia està inclòs en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 com a actuació prioritària i ampliarà la cobertura de transport públic a la Nova Esquerra de l'Eixample.

Més informació
La connexió impossible entre Sabadell, Terrassa i Granollers
FGC ret homenatge als treballadors en el seu 40è aniversari
FGC utilitzarà energia 100% renovable el 2019
Avui et destaquem
El més llegit