• Economia
  • El Passeig de Gràcia, el carrer comercial més car de l'Estat

El Passeig de Gràcia, el carrer comercial més car de l'Estat

Així ho recull un informe de la consultora Cushman & Wakefield

El Passeig de Gràcia és la zona comercial amb els lloguers més alts a tot l’Estat | iStock
El Passeig de Gràcia és la zona comercial amb els lloguers més alts a tot l’Estat | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 de Novembre de 2023
Act. 21 de Novembre de 2023

El Passeig de Gràcia és la zona comercial amb els lloguers més alts a tot l’Estat, segons un informe de la firma immobiliària Cushman & Wakefield. Aquest document analitza les rendes d’un total de 92 ciutats a tot el món i Barcelona ocupa la posició número 17 dins del rànquing internacional amb 3.000 metres quadrats anuals. Després del Passeig de Gràcia, a escala estatal, apareix el carrer Serrano de Madrid (2.940 euros). El pòdium queda completat amb el Portal de l’Àngel. També destaquen altres ciutats com Màlaga, València, Bilbao i Sevilla.

 

“La desocupació a les principals ubicacions super prime és baixa, fet que genera tensió competitiva quan apareixen espais disponibles”, afirma Robert Travers, director de Retail a la regió EMEA de Cushman & Wakefield. En paral·lel, l’startup danesa d’impuls de l’ecosistema de vehicle elèctric Monta ha escollit Barcelona per instal·lar el seu hub europeu, i preveu arribar a tenir a la capital catalana una plantilla amb 80 persones l’any vinent. La companyia, fundada el 2020, és una plataforma operativa que ofereix a conductors, empreses, ciutats i xarxes elèctriques una solució de programari integrada i que està valorada en uns 155 milions d’euros.

Monta ha explicat en un comunicat que ha escollit Barcelona perquè és un “lloc de referència per al sector tecnològic europeu” i una ciutat “única” per a contractar “empleats d’alt nivell procedents de diferents països, ja siguin del sector de vendes, atenció al client o comunicació”. Actualment, el centre de Barcelona ja compta amb 14 persones que treballen en atenció al client, representants de desenvolupament de vendes i el departament comercial.  “L’objectiu és convertir-nos en un actor principal en el desenvolupament de l’ecosistema de mobilitat elèctrica a Espanya, en particular a través de les nostres solucions per gestionar punts de recàrrega i facilitar la recàrrega de vehicles elèctrics”, ha explicat Daniel Schwedhelm, director de Vendes a Empreses de Monta a Espanya.