Demanda rècord del transport públic: 92 milions de viatges al juny

La xifra suposa un 6% més que l'any 2019, i els operadors que més creixen són els autobusos interurbans i el Tramvia

El 2019 la xifra va ser de 87 milions | iStock El 2019 la xifra va ser de 87 milions | iStock

El transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana va registrar una demanda històrica al juny, amb 92 milions de viatges, xifra que suposa incrementar en un 6% la dada del 2019, quan es va registrar un rècord amb 87 milions de validacions.

Segons l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l'operador que va experimentar un creixement més gran va ser el dels autobusos interurbans de la Generalitat, amb un 14,54%, seguit del Tramvia (+10,38%) i el metro de TMB (+9,07%), que en aquest cas va registrar el millor juny de la seva història amb 37 milions de validacions. En el cas del bus metropolità de l'AMB va créixer un 6,17%, els autobusos urbans un 5,96%, Rodalies un 5,92% i FGC un 4,35% per sobre el darrer any prepandèmia.

Segons l'ATM, l'operador que va experimentar un creixement més gran va ser el dels autobusos interurbans de la Generalitat, amb un 14,54%

Segons l'ATM, es constata una forta recuperació de la demanda del conjunt d'operadors si es compara amb el juny de fa un any, amb 14 milions de viatges més, un 21,8% més. D'entre tots els mitjans de transports, només un mostra un descens en comparació amb el 2019, el bus de TMB, que amb 17,6 milions de viatges encara es troba per sota dels 18 milions del juny d'aquest any.

Més info: L'ATM no incrementarà els preus del transport públic

Si es tenen en compte les dades del primer semestre, la demanda també supera la del mateix període del 2019, amb un 0,7% més, amb 545,5 milions de viatges. La majoria d'operadors registren increment entre gener i juny en relació amb el mateix període del 2019, encapçalats pels autobusos de la Generalitat, amb un 7,40% més (22,9 milions) i el metro de TMB, amb un 5,74%, amb 224,2 milions.

Per la seva banda, el Tramvia va incrementar la demanda en un 4,68%, fins als 15,9 milions de persones i, en canvi, el bus de TMB accentua el seu descens, fins a un 8,30% menys que al 2019, amb 101,5 milions de viatges, seguit de Rodalies, amb 59,3 milions de passatgers, un 1,82% menys.

Més informació
Puigneró calcula que els abonaments gratuïts de Renfe suposaran un forat de 50 MEUR a l'ATM
Així compensarà l'ATM els bitllets caducats durant el confinament
L'ATM aprova l'estudi per unir el Trambaix i el Trambesòs
Avui et destaquem
El més llegit