Com es digitalitza el turisme?

La Universitat Ramon Llull celebra una jornada de debat i reflexió sobre l'impacte de la transformació digital al sector turístic i hoteler

El CEO de ByHours explica que vivim la quarta revolució industrial
El CEO de ByHours explica que vivim la quarta revolució industrial

La Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi de la Universitat Ramon Llull ha celebrat una jornada de debat i reflexió sobre l'impacte de la transformació digital al sector turístic i hoteler amb motiu del Dia Mundial del Turisme.

Entre les principals conclusions, hi destaquen la necessitat d'invertit més en innovació, formar-se en noves competències o softskills i tenir una estratègia definida per implementar la revolució digital a lesempreses. Segons el CEO de ByHours, Christian Rodríguez, "s'ha generat una economia que ens ha ofert les eines per a revolucionar-ho tot". De fet, recorda que, del 2012 al 2017, cinc de les sis principals companyies del món són digitals (Apple, Facebook, Uber, Alibaba i Airbnb).

Rodríguez, a més, senyala que "les oportunitats ens envolten, però és imprescindible estar atents". Una de les claus, a parer seu, "és que no hi ha barreres d'entrades com abans: cap de les cinc grans companyies mundials tenen actius propis o físics i la majoria s'encarrega de la intermediació".

Tranformació total

Però, com afecta la transformació digital al sector turístic? Els participants de la taula rodona celebrada després de la intervenció del CEO de ByHours coincideixen en què la revolució digital no es basa només en la tecnologia, sinó també en la transformació de la cultura empresarial i de les pròpies competències dels professionals.

En el debat hi han tingut veu la directora general d'Espanya del Grup Julià, Marian Muro, el fundador de The Hotels Network, Juanjo Rodríguez, el coordinador de l'Observatori del Turisme a Barcelona, Damià Serrano, i el director executiu de l'Agència Catalana del Turisme, Patrick Torrent. Aquests experts han observat que hi ha una resistència al canvi, però no només al sector turístic, sinó en tots. Ara bé, consideren que el turisme s'ha acomodat perquè, a parer seu, els riscs no han estat suficientment clars.

En paraules de Torrent, en aquesta transformació tenen un lloc imprescindible habilitats com l'adaptabilitat, la comunicació, la flexibilitat i la responsabilitat, mentre que Muro es lamenta que, de moment, "no hi ha una estratègia sobre com aplicar la tecnologia i hi ha carència de talent".

Més informació
Salou i Lloret de Mar reben 6,1 milions d'euros per al turisme intel·ligent
Catalunya lidera el turisme, tot i la frenada dels visitants
Per a qui és rendible el turisme?
Avui et destaquem
Comentaris