• Economia
  • Fira de Barcelona, el Cercle d'Economia i el Barça, guanyadors dels Premis Aster ESIC

Fira de Barcelona, el Cercle d'Economia i el Barça, guanyadors dels Premis Aster ESIC

L'esdeveniment, que reuneix més de 60 empreses al Convent dels Àngels, promou els vincles entre la formació acadèmica i la vida empresarial

Imatge conjunta de les persones premiades durant l'acte d'entrega dels Premis ESIC | Cedida
Imatge conjunta de les persones premiades durant l'acte d'entrega dels Premis ESIC | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
09 de Febrer de 2024
Act. 09 de Febrer de 2024

ESIC ha celebrat, dijous al vespre, la quinzena edició dels Premis Aster al Convent dels Àngels de Barcelona. Els guardons tenen com a objectiu reconèixer els mèrits de persones i entitats en la seva activitat professional, amb la finalitat de potenciar la integració entre la formació acadèmica i la vida empresarial donant impuls als valors i actuacions socialment responsables. "La missió d'ESIC és la de transformar a persones, futurs professionals, i per a això la transferència de coneixement i valors juga un paper fonamental", apunta Gemma Tarragó, directora d'ESIC Catalunya. 


 

En aquesta edició, el Premi Aster a la Trajectòria Empresarial de Gran Empresa s'ha lliurat a la Fira Barcelona, per ser un exemple d'èxit de la col·laboració publicoprivada i per la seva aportació econòmica i social a la ciutat de Barcelona, mentre que l'Aster a la Trajectòria Empresarial a la Mitjana Empresa ha anat a parar a les mans de Cottet, per la seva trajectòri de més de 120 anys i el valor de la cultura d'empresa familiar. El Cercle d'Economia ha rebut el Premi Aster de Comunicació Empresarial per la seva tasca comunicativa en defensa de la integració de Catalunya i del conjunt d'Espanya en el marc europeu, en relació amb les reformes econòmiques.

Juan María Hernández Puértolas, assessor de presidència de CriteriaCaixa, ha estat distingit amb el Premi Aster Comunicació Professional per la seva àmplia trajectòria com a comunicador en l'àmbit empresarial i dels mitjans de comunicació. La categoria del Premi Aster de Màrqueting va recaure al Futbol Club Barcelona i a Spotify, per la campanya Motomami que ha permès promoure la marca del Barça a escala global. Eduardo Gómez Martín, president d'ESIC University va fer una crida a reflexionar sobre "la importància de tenir un propòsit en l'activitat empresarial".

 
El guardó dels premis ESIC | Cedida
El guardó dels Premis ESIC | Cedida

Per la seva banda, Joan Romero, director executiu d'Acció, ha destacat "la bona salut i la capacitat d'internacionalització" de les empreses catalanes. Una prova d'aquest context positiu és que, en els darrers dos anys, Catalunya ha estat el primer exportador de l'Estat amb gairebé 95.000 milions d'euros d'exportació de béns, amb França, Alemanya, Itàlia i Portugal com a principals països de destí, i el creixement de les exportacions catalanes, amb un 18%, ha estat superior al comerç exterior mundial situat, segons l'Organització Mundial del Comerç, en un 3,5%.