Eufòria a les agències de viatges: el 91% han incrementat vendes aquest estiu

Acave espera tancar un 2023 "de rècord" malgrat un encariment generalitzat que escurça les sortides

Turistes amb maletes a la sortida de l'aeroport del Prat | ACN Turistes amb maletes a la sortida de l'aeroport del Prat | ACN

El 91% de les agències de viatges agrupades a la patronal Acave han registrat aquest estiu un increment de les vendes de més del 5% respecte de l'any passat. Segons una enquesta difosa, el 50% dels seus associats ha vist un increment de l'activitat d'entre el 5 i el 15%, mentre que un altre 41% ha experimentat pujades majors.

El president de l'associació, Jordi Martí, espera que les dades de l'estiu i la tardor permetin tancar un 2023 "de rècord" que iguali o superi les xifres del 2019. "El viatge és una de les prioritats", ha destacat abans de reconèixer que, tot i la tendència positiva, sí que s'està notant una certa reducció en la durada de les sortides per culpa de la inflació i l'auge dels preus d'hotels i transports.

Més info: El turisme, un dels motors de Catalunya

De fet, les agències de viatges ja van anticipar un estiu amb xifres "rècord" i confirmen la "recuperació total" del sector després de la pandèmia. L'augment arriba tot i l'encariment del preu dels viatges, sobretot dels bitllets d'avió, que s'han apujat entre un 10 i un 15% respecte fa un any.

Un altre fenomen que observa el sector de les agències de viatges és el de la preocupació de molts clients per les temperatures i les onades de calor. Segons Acave, aquesta tendència es nota especialment entre el públic de més edat, que ja comença a escollir destinacions en funció de les condicions climatològiques. "Aquest any hi ha hagut episodis de preocupació", ressalta Martí, que aposta per "adequar" part de l'oferta. "Tot fa pensar que tindrem més estius amb aquests episodis així i hem d'intentar combatre'ls com puguem".

Segons l'estudi d'Acave, realitzat entre 400 agències de viatges, l'encariment dels viatges és actualment el principal repte que afecta el sector del turisme organitzat. Tanmateix, també destaca la transformació digital i la manca de personal qualificat, una tendència que es va iniciar amb la pandèmia i que encara no s'ha resolt malgrat l'esforç d'aquest negoci per, segons Martí, mostrar-se "atractiu" de cara als potencials treballadors.

Més informació
Turisme: moltes mentides i una veritat
L'esplendor del turisme irlandès a Catalunya: "És la sorpresa de l'estiu"
Avui et destaquem
El més llegit