
El sector de la moda a l'estat espanyol ha tancat el primer semestre amb una caiguda del 5,5% de la facturació. Així ho acredita l'Informe de Consum de Moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (MODACC) i Worldpanel by Numerator, que també registra una davallada en el volum de peces venudes.
D'acord amb l'estudi, el segon trimestre ha estat menys negatiu que el primer, en què el decreixement de les vendes va ser més sever, una tendència observada a tot el conjunt de l'Estat. Per categories, els àmbits que han experimentat una sotragada més important són la roba interior femenina i la moda infantil. En canvi, la roba exterior de dona, la roba interior masculina i la calceteria han viscut caigudes més contingudes, mentre que la roba de bany ha estat l'únic segment que ha augmentat les vendes.
Segons el MODACC, el retrocés de les vendes respon a “una suma de factors socioeconòmics i climatològics” que inclouen la incertesa política, els efectes potencials dels aranzels, l'encariment del petroli, els hiverns suaus i les pluges de març. Altres episodis específics, com una Setmana Santa tardana o l'apagada elèctrica, també han contribuït a un descens pronunciat de les vendes durant el mes d'abril.
De cara al segon semestre de 2025, el director del Clúster Català de la Moda, David García creu que el sector afronta un “repte important”: “Que l’oferta comercial i les condicions d’entorn ajudin a recuperar el terreny perdut i permetin tancar el 2025 amb unes xifres similars a les de l’any passat”.