El Govern només usarà assistents de veu que parlin català

L'acord estableix que sigui la llengua de funcionament de les pantalles digitals i dels productes tecnològics contractats per la Generalitat

El Govern aprova un paquet de mesures per l’ús del català en l’àmbit digital | iStock El Govern aprova un paquet de mesures per l’ús del català en l’àmbit digital | iStock

El Govern ha aprovat un paquet de noves mesures per impulsar l’ús del català en l’àmbit digital per mitjà de la contractació pública de productes i serveis, segons informen en un comunicat. Entre d'altres àmbits, s'ha aprovat que el Govern només utilitzarà assistents de veu que parlin català. Actualment els assistents de veu del mercat -Siri, Alexa, Google Home i Cortana- no parlen català.

L’objectiu és incorporar noves clàusules en relació amb l’actual entorn tecnològic i digital al conjunt de clàusules lingüístiques ja existents, que regeixen la contractació administrativa de la Generalitat. Aquestes clàusules són un estímul clar perquè el català s’estengui progressivament en àmbits tan diversos com els sistemes de control de dispositius mitjançant la veu, les aplicacions amb geolocalitzadors i altres tecnologies digitals que la Generalitat contracta habitualment.

Més info: La lletra petita del decret que invalida la república digital

L’Acord aprovat pel Govern estableix que el català sigui la llengua de funcionament de les pantalles digitals i els elements d’assistència de veu dels productes i serveis tecnològics contractats per la Generalitat i, també, dels manuals d’instruccions i les informacions de difusió que acompanyin aquests productes i serveis. Així mateix, en el cas de productes o serveis que integren tecnologia digital i que s’adrecen a la resolució d’incidències i a l’atenció a les persones que en són clientes i usuàries, la informació ha d’estar disponible almenys en català, tant oralment com per escrit, sens perjudici que estigui també en altres llengües com el castellà o l’anglès.

També preveu que les empreses contractistes, en l’execució del contracte, hauran de garantir que es poden relacionar en català amb els òrgans contractants i amb les persones que en són clientes i usuàries. El personal que assumeix aquestes funcions ha de tenir el nivell de competència suficient per desenvolupar les tasques d’atenció, informació i comunicació de manera fluida i adequada en llengua catalana.

L’acord de Govern igualment preveu que en les màquines de venda de productes (begudes, entrepans, etc.) els productes que s’hi ofereixen han d’estar etiquetats almenys en català, sens perjudici que ho puguin estar en altres llengües.

Més informació
Pedro Sánchez posa punt i final a la república digital
L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya, una estratègia política (i digital)
L’empresa demana més idiomes i competències digitals
Avui et destaquem
El més llegit