• Economia
  • 1 de cada 3 espanyols modifica els seus hàbits de compra a causa del canvi climàtic

1 de cada 3 espanyols modifica els seus hàbits de compra a causa del canvi climàtic

Segons l''Observatori de Producte Frescos d'ALDI', més de la meitat de les llars prefereixen comprar productes frescos de temporada i a granel

El 64% de les llars donen molta importància a la sostenibilitat dels embolcalls dels productes | Cedida
El 64% de les llars donen molta importància a la sostenibilitat dels embolcalls dels productes | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
22 d'Agost de 2024

1 de cada 3 espanyols ha modificat la compra per la preocupació pel canviclimàtic. Així ho indica la sisena edició de l'Observatori de Productes Frescos d'ALDI a Espanya, que aprofundeix en les tendències i els hàbits de consumd'alimentsfrescos de la població espanyola. L'estudi assenyala els canvis en els hàbits de compra provocats per una conscienciació ambiental a la societat.

 

En la mateixa línia, més de la meitat dels espanyols prefereixen comprar productes frescos de temporada (56%) i a granel o amb menys plàstic als envasos (51%) per minimitzar-ne l'impacte a l'entorn. Així mateix, un 47% dels consumidors prioritza els frescos de proximitat i un 24% opta per adquirir productes procedents de cultius sostenibles o ecològics.

 

La necessitat de reduir el plàstic

L'ús de plàstic es manté com una de les principals preocupacions dels usuaris. De fet, el 62% dels consumidors prioritzen comprar els productes a granel frescos, una tendència que va a l'alça. En la mateixa línia, el 64% de les llars donen molta o força importància que els embolcalls siguin sostenibles. Aquesta preferència s'accentua entre els compradors que compren amb més freqüència.

7 de cada 10 espanyols creuen que els establiments encara han d'aplicar més mesures per limitar l'ús del plàstic

Pel que fa a les mesures que impulsen els supermercats, la reducció del plàstic als envasos és la millor valorada pels consumidors, fins a un 28% la considera positiva. Les famílies espanyoles també valoren la venda de productes procedents de cultius sostenibles i l'aplicació de mesures de sostenibilitat a tota la cadena de valor. Així i tot, 7 de cada 10 espanyols creuen que els establiments encara han d'aplicar més mesures per limitar l'ús del plàstic.

L'impacte del canvi climàtic als hàbits de compra

L'Observatori de Productes Frescos d'ALDI també revela com el canvi climàtic ha afectat la compra de les llars. Per aquest motiu, la sostenibilitat figura entre un dels factors que més prioritzen en la compra habitual de productes frescos, i les opcions sostenibles i respectuoses amb l'entorn són cada cop més valorades.

Amb vista al futur, l'estudi anticipa que el 76% de la població acabarà modificant els seus hàbits de consum i compra pels efectes del canvi climàtic en el cultiu dels aliments. Les llars espanyoles creuen que les compres canviaran a causa de l'augment dels preus (70%), l'escassetat d'alguns productes (63%) o la desaparició d'algunes variants (34%), entre altres factors.