ILSA operarà l’alta velocitat Barcelona-Madrid a partir de 2022

La liberalització del ferrocarril obre la porta a un tercer operador per a la connexió entre les dos ciutats, que s’afegeix a Renfe i Ouigo

Un dels trens amb què ILSA operarà a l'Estat Espanyol | EP Un dels trens amb què ILSA operarà a l'Estat Espanyol | EP

La ministra de Transports del Govern de l'Estat, Raquel Sánchez, ha anunciat que l'operador privat de ferrocarrils d'alta velocitat ILSA entrarà a formar part de les empreses que recorren el corredor entre Barcelona i Madrid. Amb aquesta confirmació, la connexió per tren d'ambdues capitals tindrà per primera vegada tres operadors a causa de la liberalització del transport ferroviari de passatgers: ILSA s'afegirà, així, al servei que ja presten RenfeOiugo al trajecte.

La titular de Transports i exalcaldessa de Gavà ha explicat a una trobada sobre infraestructures organitzada per Deloitte i ABC que Adif ha aprovat l'horari de servei per l'any vinent. La ministra ha confirmat així que la reguladora compta amb ILSA – empresa participada per accionistes d'Air Nostrum i Trenitalia – a l'hora de distribuir les seves franges horàries.

Adif ha afegit, en un comunicat, que la seva presidenta, Maria Luisa Domínguez, ja ha signat, de fet, l'aprovació de l'horari de servei 2021-2022, l'assignació completa de franges horàries de la companyia. En aquest sentit, Sánchez ha anunciat també que Ouigo, propietat de la francesa SNCF, operarà també la connexió entre Madrid i València/Alacant, tot remarcant que s'espera un augment dels passatgers durant l'any vinent per la recuperació de la crisi sanitària.

Més informació
Ilsa busca 100 maquinistes per a la nova alta velocitat
SNCF, Ilsa i Talgo competiran amb Renfe per l'AVE privat
Avui et destaquem
El més llegit