
L'Índex de Preus de Consum (IPC) a Catalunya va presentar una nova reducció interanual el passat mes d'abril. En concret, la xifra va caure fins al 2,1% i va moderar-se una dècima respecte al març (2,2%), segons ha compartit aquest dimecres l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Els preus que més van pujar a l'abril a Catalunya respecte al mateix mes d'un any abans es van concentrar en hotels, cafès i restaurants (4,9%), altres (3,8%), lleure i cultura (3,5%), habitatge (2,9%) i ensenyament (2,8%). L'altra cara de la moneda van ser els preus d'aliments i begudes no alcohòliques (2,3%), begudes alcohòliques i tabac (2,2%), comunicacions (2%), medicina (1,3%) i vestit i calçat (0,4%), mentre que el parament es va mantenir pla i el transport va baixar un 1,9%.
Per províncies, el comportament va ser desigual. La variació interanual de l'IPC a l'abril es va situar al 2,3% a Girona; el 2,1% a Barcelona, el 2% a Lleida i l'1,9% a Tarragona. Pel que fa al març, els preus van pujar un 0,7% a Girona i Lleida, un 0,6% a Barcelona i un 0,2% a Lleida.
Catalunya, millor dada que Espanya
Tot plegat vol dir que la dada catalana continua millorant la mitjana estatal. De fet, a tot Espanya, l'IPC interanual es va situar en el 2,2%, una dècima menys que el mes anterior (2,3%), mentre que la taxa anual de la inflació subjacent va augmentar quatre dècimes, fins al 2,4%.
Ara bé, hi ha territoris de l'Estat que van aconseguir baixar l'IPC per sota del llindar del 2%. Al conjunt d'Espanya, les tres comunitats que van liderar la taxa a la baixa van ser Múrcia (1,5%), Castella-la Manxa (1,7%) i les Canàries (1,8%). D'altra banda, les Balears (2,8%), el País Basc (2,6%) i Navarra, el País Valencià i Ceuta (totes amb un 2,5%) van ser els territoris amb un registre més elevat.