• Economia
  • Les qualitats per enamorar les grans empreses

Les qualitats per enamorar les grans empreses

Bona part de les companyies més importants del món s'acosten als futur graduats a la recerca de perfils amb projecció

    Programes per posar en contacte joves i empreses
    Programes per posar en contacte joves i empreses
    29 d'Octubre de 2013 - 07:36

    Els estudiants dels graus en MBA, BBA o MSc es preparen per fer-se un lloc dins el món empresarial. Els rookies de l'empresa tenen l'oportunitat de conèixer aquesta setmana a Esade Creapolis què esperen d'ells una setantena d'empreses, des de Google a Amazon, passant per Coca-Cola o L'Oréal. Ho fan a l'Esade Career Forum, un punt de trobada on les empreses exposen els perfils de futur que busquen.

    Idiomes, formació i motivació
    Juan Carlos Barragán és estudiant de tercer any en BBA. Explica que en aquest "punt d'acostament entre empreses i estudiants", les firmes busquen dos tipus de perfils: "Per una banda estudiants per tenir en pràctiques uns mesos, i per altra banda, acabats de graduar per incorporar un any o dos en fase d'entrenament i possibilitats d'integrar-se a la companyia".

    Qüestionat sobre quines són les exigències de les empreses, no dubta ni un instant: "Busquen candidats amb una formació excel·lent, amb motivació i actitud proactiva i sobretot amb bon domini d'idiomes". Un altre punt clau per determinar l'èxit dels candidats és "tenir un perfil global, que s'adapti a les necessitats d'un entorn que canvia cada cop més ràpid". Tot i així, reconeix que és "difícil aconseguir una entrevista i pots donar-te per satisfet si aconsegueixes un correu personal on enviar el currículum".

    Màrqueting i finances, les més desitjades
    Juan Vicente Carda, també estudiant de tercer de BBA, explica que les empreses que generen més interès són "les de màrqueting i finances". Assegura, però, que el més important és trobar les empreses "disposades realment a donar-te responsabilitats i no ser un becari sense funcions". A més, afegeix, "si vols que les empreses et tinguin en compte no t'ha d'espantar moure't arreu del món per feina. És la globalització".

    Un altre estudiant, Juan Rshaid, destaca que "les empreses valoren poder establir en un sol dia un primer contacte per conèixer els perfils i realitzar una primera selecció de candidats" en un procés que és "llarg, amb moltes fases i on aquesta és només una primera presa de contacte". Rshaid afegeix en aquest sentit que "molts estudiants prefereixen ni acostar-se a les grans firmes, que són les que tenen processos de selecció més llargs i complicats".