Martorell, seu de la primera fàbrica de bateries d'Espanya?

Seat, Volkswagen, Iberdrola i el Govern espanyol creen un consorci per tenir una fàbrica de bateries "a prop" de Martorell

Seat és una de les multinacionals que més ha invertit aquest 2020 a Catalunya | Europa Press Seat és una de les multinacionals que més ha invertit aquest 2020 a Catalunya | Europa Press

El Govern espanyol ha creat amb Seat, Volkswagen i Iberdrola un consorci público-privat per optar a fons europeus i impulsar la primera fàbrica de bateries "a prop de Martorell", segons ha anunciat la ministra Reyes Maroto en un acte de la UGT-FICA. El consorci formarà part del primer Projecte Estratègic per la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) que vol contribuir a la transició cap al vehicle elèctric i connectat. Els PERTE són els projectes amb què el Govern espanyol gestionarà els diners provinents dels fons europeus per la covid-19. Segons Reyes Maroto, la iniciativa està "oberta a altres socis".

"El projecte permetrà desenvolupar un conjunt d'actuacions que garanteixin que a Espanya hi hagi les infraestructures, instal·lacions i mecanismes necessaris per fabricar de formar autònoma i competitiva un vehicle elèctric connectat complet", ha assegurat Reyes Maroto, un dia abans de la visita del Rei Felip VI i del president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, a la fàbrica de Martorell.

La ministra ha dit a la UGT-FICA que Seat ha anunciat ja un procés de transformació cap al vehicle elèctric i que el PERTE l'ha d'ajudar a "tenir una fàbrica de bateries a prop". La proximitat geogràfica i els terrenys buits que deixarà Nissan fan que la Zona Franca de Barcelona sigui l'espai "ideal" per ubicar aquesta planta, segons el sindicats. "Si s'ha de dur a prop de Martorell, aquest és l'espai perfecte, per espai i per la situació concreta de necessitats de reindustrialitzar", ha indicat a l'ACN Rafa Guerrero, secretari general de CCOO a Seat.

En aquest consorci, Seat i Volkswagen aportarà la construcció d'automòbils i Iberdrola serà l'encarregat de proveir energia renovable, així com més endavant d'hidrogen. Fonts sindicals indiquen que en el projecte inicial hi havia Movistar, que s'encarregaria de proveir connexió 5G, clau en la digitalització de processos. No s'ha donat a conèixer la participació de pimes en aquest PERTE, que han d'integrar un 40% de les entitats que participen en els projectes tractors.

Més informació
El centre de 'software' de Seat duplica la seva plantilla
1.200 milions per impulsar el mercat de les bateries i l'economia verda
Avui et destaquem
El més llegit