• Economia
  • El mercat global del souvenir superarà els 108 milions d'euros el 2026

El mercat global del souvenir superarà els 108 milions d'euros el 2026

Europa concentra més d’un terç del consum mundial en un mercat de 91.000 milions que continuarà a l’alça

Assistents a la Souvenir Expo Spain | Cedida
Assistents a la Souvenir Expo Spain | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
11 de Desembre de 2025 - 10:36

El sector del souvenir i dels articles de regal vinculats al turisme viu un moment de creixement sostingut a escala global. Segons les últimes dades de Business Research Insights, el mercat assolirà els 108 milions d’euros el 2026, després d’un valor de 90 milions el 2025. A més, les previsions apunten que l’any 2035 el mercat global superarà els 120.000 milions d’euros, impulsat per una taxa de creixement anual del 2,6% en la pròxima dècada.

 

La recuperació del turisme internacional, la demanda creixent de productes personalitzats i l’interès per articles sostenibles han reconfigurat un sector que torna a situar-se al centre de l’activitat econòmica vinculada als viatges. Tot i que aquest mercat engloba una àmplia varietat de productes, des d’articles de regal fins a decoracions estacionals, el segment de souvenirs i novelty items continua liderant el sector i representa prop del 60% de les vendes mundials.

Europa manté un paper central en aquesta evolució. Amb més del 35% del consum global, el continent continua sent un mercat estratègic tant pel volum de visitants com per la consolidació d’un teixit comercial especialitzat. A més, el mercat està evolucionant cap a la qualitat i la diferenciació, ja que més del 52% dels consumidors globals demanda regals personalitzats, ecològics o artesanals; al mateix temps, més del 57% dels nous llançaments incorporen materials sostenibles o ecològics.

 

La cerca de records personalitzats, ecològics o fets a mà ha derivat en l’auge creixent dels souvenirs prèmium o d’alta gamma. És a dir, la demanda de peces de més qualitat, amb un disseny i una producció cuidats, que responen a un viatger cada cop més exigent i amb més poder adquisitiu. El sector, tanmateix, continua sent vulnerable davant els canvis econòmics generals. En períodes d’incertesa, el consum discrecional disminueix, afectant directament categories com els regals o els productes de record. Així i tot, l’auge d’un turisme més experiencial i cultural sosté el dinamisme i el creixement d’aquest mercat i explica la rellevància creixent dels espais professionals, fires i comerços dedicats a aquest àmbit.

“L'evolució del sector revela un canvi de fons en les preferències dels viatgers. Avui dia, el visitant no només vol endur-se un record, sinó també una història. Aquesta recerca d’autenticitat està impulsant la innovació i reforçant el paper del souvenir com a expressió cultural dels diferents destins”, assenyala Fabio Nardella, director de Souvenir Expo Spain.