La meitat de la població catalana manté el seu supermercat habitual per les compres de Nadal

6 de cada 10 llars mantenen el mateix pressupost que l'any passat

El 60% de les llars tenen previst destinar el mateix pressupost per les compres d'aliments de Nadal | iStock El 60% de les llars tenen previst destinar el mateix pressupost per les compres d'aliments de Nadal | iStock

La meitat de la població de Catalunya manté el seu supermercat habitual per dur a terme les compres d’aliments per Nadal. Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi realitzat per ALDI. A partir del criteri de la cadena, la relació qualitat-preu i la varietat de productes són alguns dels factors que justifiquen el comportament dels consumidors i consumidores. Sis de cada deu llars catalanes tenen previst destinar el mateix pressupost que l’any passat, amb una despesa mitjana d’entre 50 i 200 euros. El 30% de la despesa global de les festes va destinada al dia de Nadal. 

Pel que fa estrictament a l’acte de la compra, un 44% dels consumidors compleixen amb el pressupost marcat a partir d’una estratègia de compra anticipada. En un altre ordre, la campanya de Nadal generarà més de 54.600 contractes a Catalunya, un 11,4% més que l'any passat (49.011), segons un informe de l'empresa Randstad. Les quatre demarcacions catalanes augmentaran la contractació, amb Barcelona al capdavant (+13,9%) seguida de Lleida (+11,5%), Girona (+2,1%) i Tarragona (+1,3%). Al conjunt d'Espanya, les xifres són menys positives i la contractació serà d'uns 347.000 llocs de treball, un 3,5% menys que l'anterior campanya de Nadal (359.950), que correspon al període comprès entre el Black Friday i les rebaixes de gener.

L'hostaleria, amb un increment del 31% de les contractacions, serà l'únic sector que creixerà a l'Estat, mentre que disminuiran les firmes al comerç (-17,6%) i la logística (-6,7%). Les professions amb més demanda per la campanya de Nadal pertanyen al sector logístic (167.600 nous contractes, quasi la meitat del total), amb especial sol·licitud d'empaquetadors, mossos de magatzem i transportistes; i l'hostaleria, amb necessitat sobretot de cambrers. Com a prèvia, el 72% dels catalans i les catalanes han comprat productes de segona mà pel Black Friday, principalment per l’increment de preus derivat del context inflacionista. Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi realitzat per Adevinta, on també es destaca que gairebé la meitat de la població catalana (45%) considera que algunes de les ofertes del Black Friday són una estafa.

Més informació
De les llums a la competició d'arbres gegants: l'estratègia de les ciutats de cara a Nadal
7 de cada 10 famílies catalanes compraran joguines al supermercat per Nadal
Els catalans destinen el 43,2% de la despesa d'alimentació en productes frescos
Avui et destaquem
El més llegit