La USO adverteix: la fi de la concessió de les autopistes fa perillar 150 llocs de feina

El 31 de desembre d'aquest any acaba la llicència de l'AP-7 entre Cambrils i Alacant i de l'AP-4 entre Sevilla i Cadis

Camions circulants per l'AP-7 | Cedida
Camions circulants per l'AP-7 | Cedida

La Unió Sindical Obrera (USO) ha advertit aquest dijous que 150 llocs de feina perillen per la fi de la concessió de les autopistes de peatge AP-7 entre Cambrils i Alacant i de l'AP-4, que uneix Sevilla i Cadis, el 31 de desembre d'aquest any.

Més info: L'últim estiu de l'AP-7?

"No és una qüestió de peatge o no peatge, aquests són assumptes de política en els quals no ens competeix opinar. Nosaltres solament demanem que els treballadors no quedem sempre com la l'escaló més feble de totes les reestructuracions de sectors, que aquesta reconversió de model es faci de forma ordenada", reclama el responsable del sector d'autopistes d'USO, Jesús Atienza.

Tot i que les empreses concessionàries s'han compromès a mantenir l'ocupació dels treballadors afectats, des d'USO mostren la seva preocupació per l'ocupació dels 150 treballadors que atenen a distància i vigilen les casetes de cobrament. "Per a aquests treballadors no ens donen una sortida i nosaltres estem barallant per la garantia d'ocupació per a tots, demanem una mediació amb Abertis per a recol·locacions en el grup", indica Atienza.

"Hi ha treballadors que en quatre mesos poden estar en l'atur i no mouen fitxa. I la sagnia serà pitjor el proper any", subratlla USO, després de recordar que a l'agost de 2021 finalitzen més concessions, l'AP-7 entre Salou i La Jonquera, l'AP-2 entre Saragossa i El Vendrell, i també l'autopista de Mataró, Mongat-Palafolls, gestionada per la Generalitat de Catalunya, a la qual demana que igualment es posi "som-hi".

Més Informació
Adéu al peatge de l'AP-7 entre Tarragona i Alacant
Quatre infraestructures viàries pendents que frenen el creixement del Vallès
Els veïns per l'AP-7 gratuïta demanen reunir-se amb Foment
Avui et destaquem
Comentaris