El Port de Barcelona subministra el 60% de gas natural liquat de tot l'Estat

L'enclavament barceloní és l'escenari d'un total de 18 operacions de subministrament 'ship-to-ship'- a vaixells durant el 2019

Una operativa de bunkering al Port de Barcelona | Cedida Una operativa de bunkering al Port de Barcelona | Cedida

El Port de Barcelona ha estat l'escenari d’un total de 18 operacions de subministrament de gas natural liquat (GNL) del tipus ship-to-ship a vaixells durant el 2019. Segons informen en un comunicat, aquesta xifra representa el 60% de les operacions d’aquest tipus que es s'han realitzat a tots els ports d’interès general de l’Estat espanyol, que van sumar un total de 30.

Més info: El Port de Barcelona, 150 anys obrint les portes del Mediterrani al món

El GNL subministrat al Port de Barcelona mitjançant aquest mètode, en el qual un vaixell facilita directament el combustible a un altre, va ser d’uns 37.200 metres cúbics de GNL durant l’últim any.  El bunkering de GNL directe de vaixell a vaixell ha estat realitzat al Port català per l’embarcació Coral Methane que té 7.551 metres cúbics de capacitat.

El subministrament total de GNL a vaixells realitzat al Port de Barcelona al llarg del 2019 ha estat de prop de 37.600 metres cúbics, d’un total de 81.704 metres cúbics de GNL subministrats a tots els ports de l’Estat, segons dades facilitades per Gasnam, associació que fomenta l’ús del gas natural en el transport marítim i terrestre.

El primer hub de la Mediterrània

El Port de Barcelona ha estat responsable, per tant, del 46% del GNL subministrat a vaixells en els ports de tot l’Estat durant el 2019. A les 18 operacions ship-to-ship es van sumar cinc operacions del tipus truck-to-ship (des d’una cisterna a vaixell), que van sumar el subministrament de prop de 400 metres cúbics més.

Actualment, operen a Barcelona de forma regular els dos primers creuers del món propulsats per GNL, l’AIDAnova i el Costa Esmeralda, que realitzen al port català les seves operatives de bunkering per al subministrament de combustible. La previsió d’enguany és que el 10% de les escales de creuers al Port serà amb vaixells propulsats per GNL.

El Port de Barcelona aposta per la sostenibilitat de l’activitat portuària i per l’ús de combustibles més nets, com és el cas del GNL, que redueix un 85% les emissions d’òxids de nitrogen (NOx), comporta una substancial reducció de les emissions de CO2 i elimina per complet les partícules en suspensió i els òxids de sofre. Per això, el Port  ja disposa de totes les infraestructures i equipaments necessaris per subministrar GNL a vaixells i s’ha convertit en el principal hub de subministrament de la Mediterrània. A més, està desenvolupant projectes per promoure el GNL com a combustible de mobilitat, tant per a vaixells com per a camions i maquinària de terminal.

Més informació
El Port de Barcelona esquiva la caiguda de les exportacions i creix
El port de Barcelona es promociona al Japó
El Port de Barcelona manté la tendència i creix en tràfic al setembre
Avui et destaquem
El més llegit