Puig fa el salt a la borsa valorada en 13.920 milions, la major sortida de l'any a Europa

La família conservarà una participació majoritària a la multinacional de perfumeria i cosmètica fundada el 1914

El president de Puig, Marc Puig | ACN El president de Puig, Marc Puig | ACN

La multinacional Puig s'estrenarà a la borsa aquest divendres a un preu de 24,5 euros per acció, xifra que implica una capitalització borsària de 13.920 milions d'euros i la sortida més gran al mercat borsari europeu de l'any. L'empresa catalana cotitzarà a les borses de valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València. A les 12.00 hores d'aquest divendres hi haurà la tradicional cerimònia del toc de campana a la capital catalana. La previsió amb què treballa la companyia de fragàncies i cosmètica és que la família conservarà el 71,7% dels drets econòmics de la societat i el 92,5% dels drets de vot.

L'operació, dirigida a inversors institucionals, consisteix en una oferta pública de subscripció de 51 milions de noves accions classe B, amb menys drets, i una oferta pública de venda d'accions de la família Puig. En el primer tram, la firma busca captar aproximadament 1.250 milions d'euros que es faran servir per a objectius corporatius ,com ara, el refinançament de les adquisicions de les marques Byredo o Charlotte Tilbury i continuar amb l'estratègia de creixement de cartera.

L'operació, dirigida a inversors institucionals, consisteix en una oferta pública de subscripció de 51 milions de noves accions classe B

A més de les noves accions, s'han adjudicat 55,5 milions d'accions secundàries per part de l'accionista majoritari, controlat per Exea, la societat patrimonial de la família Puig, per un total de 1.360 milions d'euros. La companyia detalla que l'opció de sobre-adjudicació de fins al 15% de l'oferta -390 milions podrà ser exercida per Goldman Sachs Bank Europe fins a l'1 de juny.

La borsa espanyola no veia un debut d'aquesta magnitud des del salt d'Aena el 2015. L'empresa sortirà al parquet com a candidata a entrar a l'Ibex 35.

110 anys d'història

Amb 110 anys d'història i seu a Barcelona, Puig és una companyia global al sector de la bellesa amb una cartera de marques de moda i bellesa, com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. El 2023 va registrar una xifra rècord de vendes netes de 4.304 milions d'euros, cosa que representa un increment del 19% respecte al 2022. El benefici net va elevar-se fins als 465 milions d'euros (+16%). L'empresa controla 17 marques i opera en 32 països. L'any passat, el 95% dels ingressos eren de marques que eren totals o majoritàriament sota el control de Puig.

Competir millor

En el moment d'anunciar la decisió, el president executiu Marc Puig, va defensar el "pas decisiu" que representa la sortida a borsa tot explicant que "és important que tota empresa familiar compti amb controls i equilibris adequats, especialment en les transicions generacionals". "Creiem que l'equilibri de ser una companyia familiar que alhora està subjecte a la responsabilitat del mercat ens permetrà competir millor (...). A més, creiem que convertir-nos en una companyia cotitzada alinearà la nostra estructura corporativa amb la de les millors companyies familiars del sector de bellesa 'prèmium' a escala mundial", va afegir.

Inversió de CriteriaCaixa

Després d'anunciar la sortida a borsa, el grup ha constatat la "important demanda" per part d'inversors institucionals quan es va obrir el llibre d'ordres, que es va tancar el 30 d'abril.

Precisament, CriteriaCaixa va anunciar que entraria en el capital de la firma cosmètica aprofitant la sortida a borsa. En concret, el hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació ”la Caixa”, ha compromès una inversió de 425 milions d'euros per comprar el 3,05% de les accions de Puig Brands SA.

 

Més informació
Banc Sabadell, Puig i Applus: la setmana calenta de les empreses catalanes i la borsa
CriteriaCaixa entra al capital de Puig i adquireix el 3,05% de la companyia
La gran cursa pel biometà
Avui et destaquem
El més llegit