
Quins són els millors supermercats de l’Estat? Segons l’últim estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), realitzat entre 4.900 socis, Esclat i Bonpreu lideren el rànquing com els millors supermercats de l’Estat. Els motius? La qualitat dels seus productes, el tracte personalitzat al client i la gran oferta de productes frescos i de proximitat. Tots dos establiments formen part del Grup Bonpreu, presidit per Joan Font, que és un dels grans referents del sector agroalimentari català. Aquest sector, clau per a l’economia del país, factura 48.231 milions d’euros, representa el 19,7% del PIB català i dona feina a més de 175.000 persones. Davant d’aquestes xifres, sorgeix una nova pregunta: quins són els supermercats catalans que més facturen?
En primer lloc, BonÀrea està d'enhorabona. El grup ha tancat el 2024 amb una facturació de 2.680 milions d’euros i la creació de 538 nous llocs de treball, convertint-se així en el supermercat català amb més volum de negoci. Aquesta aposta de creixement arriba en un context global complex, marcat per les tensions geopolítiques i la volatilitat de les matèries primeres. Malgrat tot, el grup destaca que ha assolit aquests resultats gràcies a “un creixement sòlid de les vendes d’alimentació humana i l’optimització del nostre model d’integració vertical únic, sense intermediaris”.
BonÀrea ha tancat el 2024 amb una facturació de 2.680 milions d’euros i la creació de 538 nous llocs de treball, convertint-se així en el supermercat català amb més volum de negoci
Amb seu legal a Lleida, bonÀrea va finalitzar el 2024 amb 597 establiments i va assolir les 600 botigues el març de 2025, amb la inauguració d’un nou supermercat a Pedrola (Saragossa). En els darrers sis anys, el grup ha destinat més de 700 milions d’euros a inversions estratègiques orientades al creixement, la millora operativa i l’expansió territorial.
De Les Masies de Voltregà a la segona posició del rànquing

En segona posició del rànquing hi trobem Bon Preu, la cadena de supermercats osonenca ja esmentada. La companyia de distribució catalana va tancar el seu darrer exercici amb un benefici net consolidat de 75 milions d’euros, fet que suposa un increment del 34% respecte als gairebé 60 milions registrats l’any anterior.
El grup de distribució, amb seu a Les Masies de Voltregà, va tancar l’exercici 2023 amb una facturació de 2.259 milions d’euros, un 8,8% més que l’any anterior. Aquesta xifra consolida la seva trajectòria de creixement, després d’haver facturat 2.075 milions el 2022 i 1.781 milions el 2021. Cal remarcar, però, que aquestes xifres no corresponen a la facturació actualitzada de 2024, ja que l’empresa encara no ha presentat els resultats d’aquest exercici, fet que podria comportar algun canvi en el rànquing.
De cara a aquest any, la companyia preveu obrir 12 nous establiments i 8 gasolineres, amb una inversió superior als 80 milions d’euros durant l’any passat per fer-ho possible.
Condis tanca el top 3

Amb una facturació de 807 milions d’euros el 2024, la companyia catalana obté el 50% dels ingressos de botigues pròpies i l’altre 50% de franquícies. Pel que fa a superfície de venda, les franquícies representen el 60%, i en nombre d’establiments, el 75%. Durant el 2024, Condis va obrir 8 botigues pròpies i 16 franquiciades, tancant l’any amb un total de 711 establiments i una plantilla de 3.500 empleats.
Durant el 2024, Condis va obrir 8 botigues pròpies i 16 franquiciades, tancant l’any amb un total de 711 establiments i una plantilla de 3.500 empleats
Ara, segons ha explicat la companyia a diversos mitjans, una de les seves prioritats és la integració dels supermercats Roges. Les primeres botigues es van incorporar l'octubre de 2024, fet que reforça notablement la seva presència al centre de Catalunya, una zona on fins ara tenia una quota de mercat més reduïda.
Caprabo, a la quarta posició, aspira a facturar 900 milions

En una línia similar amb Bon Preu, Caprabo, es troba en quarta posició amb una estratègia comercial que busca la màxima proximitat al territori en què s'arrela.
En l’exercici 2023, l’últim amb comptes públics disponibles, Caprabo va facturar 780 milions d’euros i l’ebitda es va situar en 15 milions. A més, l’empresa espera assolir un ebitda de 34 milions i una quota de mercat del 5%, una millora respecte al 4,76% actual.
La cadena de supermercats d'origen català -tot i que ara és propietat d'Eroski- supera els 65 anys d'història amb l’objectiu d’assolir en 2026 una facturació aproximada de 900 milions i un ebitda de 34 milions.
Pere Carbó, Jaume Prat i Josep Botet van obrir el primer establiment sota el nom de Caprabo, amb la barreja de les inicials dels seus cognoms
Pere Carbó, Jaume Prat i Josep Botet, que ja tenien experiència en el món del comerç alimentari al detall, van obrir el primer establiment sota el nom de Caprabo, amb la barreja de les inicials dels seus cognoms. Aquesta primera botiga encara segueix en funcionament a la ciutat comtal. Posteriorment, van anar obrint més establiments fins que el 2007 es van unir a Eroski i actualment han arribat a tenir una xarxa de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i unes 6.000 persones que treballen en la companyia.
Ametller Origen, cinquè al rànquing, creix impulsat per les botigues

Ametller Origen ha tancat l'exercici 2024 amb una facturació de 681 milions d'euros i, en aquesta ocasió, ocupa el cinquè lloc del rànquing. Actualment, les botigues són el principal motor de creixement. Els establiments Ametller Origen han assolit en l’exercici 2024 el mateix increment (23%) de vendes que el conjunt del grup, amb 599 milions d'euros de facturació i un pes important en la categoria de frescos.
La fruita i la verdura, que representen la meitat dels productes que passen per caixa, comparteixen protagonisme amb categories com els plats preparats, que ja representen una quota de mercat superior al 9%.
Pel que fa a les obertures, el 2024 ha inaugurat 10 nous punts de venda a Catalunya i Andorra que destaquen la nova botiga de Vielha, la primera del grup a la Vall d’Aran, i nous formats a Tarragona i Blanes, amb establiments de doble planta de més de 2.500 metres quadrats i grans aparcaments. Més enllà de la xarxa comercial, Grup Ametller Origen és la primera companyia de l'Alt Penedès pel que fa a nombre de treballadors, amb més de 4.700 professionals el 2024.
També preveuen fer noves obertures a partir de la seva estratègia: "Tenim dues línies: la urbana, on busquem que entre 500 i 750 metres tinguem 10.000 persones vivint-hi; i la periurbana, que és un format nou per a nosaltres. Fins fa quatre anys no l'havíem ni testejat, i ens ubiquem a poblacions de 20.000 habitants", afirmava Josep Ametller al podcast de VIA Empresa. Actualment, només tres dels establiments de la marca es troben fora del territori, i tots ells són en Andorra. "Tenim molta feina a fer aquí. Aquest any farem 20 reformes de les botigues i tancarem alguna petita per obrir-ne una de més gran", avançava.