El tràfic ferroviari a les línies d'Adif i Adif Alta Velocitat ha augmentat un 14,4% durant els primers mesos de l'any. La recuperació de la mobilitat després de la pandèmia, l'entrada dels nous operadors al servei de transport en tren i l'activació del ferrocarril cap a territoris fins ara no coberts per la xarxa, com l'Alta velocitat a Galícia, han marcat la tendència positiva en comparació amb el mateix període del 2021.
El trànsit, mesurat en trens per quilòmetre, certifica la tendència creixent que ha anunciat Adif. Així, durant els set primers mesos de l'any, els usuaris espanyols han ocupat 104 milions de trens per quilòmetre, amb un augment especialment accentuat a l'alta velocitat. Així, l'AVE tanca el període amb un augment de tràfic del 46%, mentre que la xarxa general registra un increment proper al 16%. Quant a els rodalies i els interurbans, així com les mercaderies, l'alça s'ha quedat en el 6,9%.
El trajecte amb un augment de trànsit més pronunciat ha estat la connexió entre Madrid i Galícia, amb un 82,7% més de freqüències de pas, seguit per la connexió entre la capital de l'Estat i Barcelona, que ha tancat el juliol amb un increment de tràfic proper al 47%. Madrid-Andalusia i Madrid-Llevant es queden al voltant del 40% en les seves connexions d'alta velocitat. Quant a les línies convencionals, els trens de Madrid a Cadis i la connexió entre Venta de los Baños i Vigo són les més actives del període.
Amb tot, la xifra de viatgers de les xarxes gestionades per Adif registra un augment del 50,1% entre el gener i el juliol d'enguany. Les estacions d'alta velocitat són les que més nova afluència acumulen, amb un 74,7% més d'usuaris que ara fa un any, mentre que a les de ferrocarrils convencionals es registra un 41,9% d'increment.