
Renfe ha anunciat que destinarà 23,5 milions d'euros a implementar mesures de reforç del manteniment de trens per millorar la disponibilitat i fiabilitat de la flota de Rodalies, en un comunicat aquest dilluns.
Aquesta partida forma part de la dotació pressupostària prevista en el contracte que Renfe acaba de licitar per donar continuïtat als treballs de manteniment de primer nivell en tallers de Catalunya i Madrid.
L'empresa ha assenyalat que l'objectiu és "optimitzar la planificació de l'entrada dels vehicles als tallers" i augmentar la capacitat de manteniment.
Les mesures inclouen atendre avaries i manteniment correctiu a la via per "reduir la necessitat que els vehicles hagin d'entrar als tallers", amb l'increment de torns d'assistència tècnica i la creació de nous llocs d'assistència tècnica.
Les mesures inclouen atendre avaries i manteniment correctiu a la via per "reduir la necessitat que els vehicles hagin d'entrar als tallers"
A més, es crearà un equip de manteniment "permanent" de vuit mecànics especialitzats distribuïts en dos torns diaris per garantir la continuïtat del servei, i es crearà la figura de coordinador d'assistència tècnica en línia al Centre de Gestió de Rodalies.
Major capacitat
Les mesures també inclouen incrementar la capacitat dels tallers amb un torn de nit a les bases de Cornellà de Llobregat i Montcada i Reixac (Barcelona), per oferir un servei de manteniment al 100% durant tot el dia.
A més, es millorarà la capacitat del manteniment al taller de Sant Andreu Comtal (Barcelona), amb un servei d'assistència tècnica externa permanent per al manteniment correcte dels trens de Mitjana Distància.
Finalment, es reforçarà el servei de manteniment a Ripoll (Barcelona) per atendre les necessitats derivades del tall de l'R3 que començarà al setembre, amb més torns i capacitat d'assistència a Puigcerdà (Girona), Ripoll i Vic (Barcelona).