
El Saló Nàutic Internacional de Barcelona reprèn el seu protagonisme a la ciutat comtal després de la pausa provocada per la Copa Amèrica, que ha servit per redefinir-ne l’orientació. “Aquest any, el Saló Nàutic creix i s’expandeix cap al Moll de Barcelona amb l’objectiu de potenciar la seva dimensió internacional, incorporant noves gammes d’embarcacions de gran eslora. Així, tot el moll complementa l’oferta de petit i mig eslora que tradicionalment s’exposava al Moll de la Fusta i a la Marina Port Vell”, explica Josep Antoni Llopart, director de l’esdeveniment, a VIA Empresa.
La 62a edició del certamen se celebra del 8 al 12 d’octubre al Port Vell de Barcelona i compta amb més de 200 expositors —una xifra inferior a la d’anys anteriors, però amb un enfocament centrat en la qualitat del públic— distribuïts en 13.000 metres quadrats d’exposició a l’aire lliure i més de 500 embarcacions. “D’aquestes, 130 estan a l’aigua, i el 24% corresponen a embarcacions de gran eslora”, explica Llopart, al llarg dels 2,2 kilòmetres de recorregut circular que ocupa el Saló Nàutic.
Així, l’edició del 2025 busca ampliar el seu abast, atraient grans compradors i oferint un espai exclusiu per a la indústria i els amants del mar. “El Saló presenta un ventall molt ampli de preus, amb embarcacions que van des dels 30.000 euros fins a models valorats en 15 milions”, assenyala Llopart.
L’edició del 2025 busca ampliar el seu abast, atraient grans compradors i oferint un espai exclusiu per a la indústria i els amants del mar
El director del saló reconeix que venim d’una època de pandèmia en què les vendes van créixer de manera destacable, però actualment es parla d’una desacceleració d’un 5% aproximadament al sector a Espanya. Tot i això, Llopart destaca amb optimisme el paper del Saló a Barcelona, ja que "és un motor de dinamització". I afegeix: "El negoci al voltant de la nàutica s’accelera moltíssim amb el saló, ja que els concessionaris no poden exhibir totes les seves gammes de manera tan completa fora del certamen. El Saló serveix com un gran aparador per mostrar embarcacions i permet als clients fer proves de sortida al mar i comprovar les prestacions dels models. A més, reforça la connexió entre Barcelona i el món nàutic. És molt important que se celebrin certàmens d’aquest tipus i poder veure noves propostes nàutiques".
Barcelona al timó: els joves de Kumbra Yachts revolucionen el sector

Un exemple destacat és l’empresa emergent catalana Kumbra Yachts, fundada pel jove Víctor Moure, de 24 anys, que busca redefinir l’experiència nàutica oferint “una navegació més personalitzada, fresca, assequible i oberta a nous models de negoci”.
El fundador, que forma part de la tercera generació d’una família navegant, explica a VIA Empresa que el projecte es fonamenta en tres pilars. El primer és la relació qualitat-preu, amb embarcacions que ofereixen prestacions destacades a un cost ajustat. El segon és el disseny pensat des de la perspectiva del navegant, el qual prioritza l’experiència a bord i el gaudi amb família i amics. I el tercer és la modernització del sector, amb un equip jove que vol crear una marca contemporània, innovadora i referent per a la nova generació nàutica.
El Kumbra 34 té un preu que oscil·la entre els 250.000 i els 320.000 euros, segons l’equipament i la personalització¡
Per fer front a aquest repte, Moure s’ha recolzat en els drassaners Faeton, del grup Astondoa, un soci clau per la seva àmplia experiència en el sector. Kumbra Yachts va sortir al mercat el 2023 i, al cap d’un any, va llançar el seu primer producte, el Kumbra 34, amb 10,4 metres d’eslora. “El 2025 hem llançat el nou model Kumbra 36, amb un caràcter més esportiu, luxós i sofisticat”, explica Moure a VIA Empresa.
Del Mediterrani a la Florida: Kumbra Yachts vol conquistar Miami
El Kumbra 34 té un preu que oscil·la entre els 320.000 i els 350.000 euros, segons l’equipament i la personalització, mentre que el Kumbra 36 es mou entre els 360.000 i els 390.000 euros. El CEO de Kumbra Yachts adapta les opcions de propietat a les necessitats i interessos de cada persona. Per exemple, es pot posar el vaixell per a llogar quan no s’utilitza, de manera que l’actiu es va amortitzant i generant rendiment econòmic, seguint un model similar al d’Airbnb. També existeix la possibilitat d’inversió temporal: en lloc d’adquirir un immoble per llogar-lo, es pot comprar un vaixell i revendre’l al cap de tres o quatre anys. Finalment, hi ha la modalitat més tradicional, en què el vaixell és totalment teu des del primer dia.
Kumbra Yachts ha aconseguit vendre 15 embarcacions i, avui dia, ja té 15 vendes més tancades
L’equip de Kumbra Yachts està format per set joves d’entre 27 i 30 anys amb la missió d’oferir un disseny modern i atractiu, amb línies actuals i un enfocament centrat en l’experiència del client, sempre buscant la millor relació qualitat-preu. Amb aquesta visió i amb la voluntat de crear una marca que respiri diferent dins del sector, han aconseguit vendre 15 embarcacions i, avui dia, ja tenen 15 vendes més tancades.
Fins ara, l’empresa emergent ha aconseguit una facturació de 5 milions d’euros en el primer any, i les expectatives per aquest segon any apunten a doblar aquesta xifra. Actualment, compten amb clients a Espanya, Grècia, Croàcia, Itàlia i França. “Crec que en els pròxims mesos també tindrem vaixells a altres països d’Europa, i després ens agradaria entrar al mercat de Miami, que és el bressol on més vaixells es venen al món”, conclou Moure.