Josep Sánchez Llibre: “L'aeroport del Prat ha de duplicar les rutes intercontinentals”

El dirigent patronal argumenta que cal passar de 35 a 70 rutes de llarg radi per donar servei a cinc milions de passatgers anuals

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre | Foment del Treball El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre | Foment del Treball

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, va recalcar aquest dilluns que, per connectar Barcelona al món, és imprescindible duplicar les rutes intercontinentals des de l'aeroport del Prat: “cal passar de 35 a 70 vols de llarg radi i donar servei als cinc milions de passatgers anuals que s'han de desplaçar a altres aeroports per arribar a destinació”, va afirmar durant l'acte convocat a l'IESE per reclamar l'ampliació d'aquesta infraestructura.

Transcorreguts 15 anys del cèlebre acte de l'IESE per potenciar l'aeroport del Prat, aquesta institució acadèmica va acollir aquest dilluns una nova cimera per reivindicar-ne l'ampliació. Segons les dades exposades, l'ampliació proposada per Aena, amb una inversió estimada de 1.700 milions d'euros, suposaria un augment de capacitat de l'aeroport de 55 a 70 milions de passatgers a l'any, amb la construcció d'una nova terminal per a vols intercontinentals, i un sistema de pistes segregades, una de les quals s'hauria d'allargar entre 300 i 500 metres. També contempla la culminació de la Ciutat Aeroportuària del Prat.

El president de Foment carrega contra “la miopia de determinades opcions polítiques que s'escuden en el decreixement com a solució”

En el seu torn de paraula, Sánchez Llibre va insistir que “ha de ser habitual disposar de vols directes des de Barcelona a les principals ciutats dels Estats Units, Amèrica del Sud, Singapur, Xina, Índia, Japó, Sud-àfrica,...”. I va criticar “la miopia de determinades opcions polítiques que s'escuden en el decreixement com a solució, quan aquesta se centra més en la transició energètica”.

L'objectiu de la comissió impulsada per Foment del Treball és aconseguir un “sí de la ciutadania” perquè Aena programi i faci l'Ampliació de l'Aeroport de Barcelona, ​​de la manera més sostenible, amb les mesures necessàries per minimitzar l'impacte acústic, respectant al màxim la biodiversitat de l'entorn amb les mesures compensatòries necessàries i preparant tota la infraestructura per a la descarbonització aeroportuària”, segons va afirmar Sánchez Llibre. La comissió d'experts que promou la patronal presentarà les seves conclusions el juny del 2023.

La jornada 'Els aeroports del futur' al Campus Nord de l'IESE Barcelona ha comptat amb altres ponents com el director general d'ACI Europe, Olivier Jankovec; el president de la Miami Business School i expresident del port i l'aeroport de Boston, John Quelch; la directora de Planificació i Medi Ambient d'Aena, Elena Mayoral; i el director d'Aeroports Públics de Catalunya, Jordi Candela.   

Més informació
El debat de l'aeroport del Prat recupera protagonisme
El problema del Prat són les seves pistes? Que no ens enganyin més
El Prat recupera el 80% del trànsit aeri prepandèmia
Avui et destaquem
El més llegit