El sector del 'delivery' es manté fort

Des de començament d'estiu s'han registrat un 13,3% més de comandes que en el mateix període de l'any anterior

El sector de la restauració aposta per potenciar el servei de 'click and collect' |iStock El sector de la restauració aposta per potenciar el servei de 'click and collect' |iStock

El sector del delivery, reforçat després de dos anys de pandèmia, es manté fort malgrat la inflació i la caiguda estacional de comandes a l'estiu, segons dades de Deliverect. En concret, el volum de comandes aquest període d'estiu fluctuarà des de les grans ciutats cap a les costaneres. I, en canviar les necessitats dels usuaris, podria canviar-ne el comportament respecte al consum de menjar a domicili.

Tot i que aquesta època podria semblar la més difícil per al delivery, des de començament d'estiu s'han registrat un 13,3% més de comandes que en el mateix període de l'any anterior. El sector de la restauració aposta per potenciar el servei de click & collect i els productes estacionals, combinat tot això amb ofertes suggerents i orientades a fidelitzar els seus clients de cara a la tornada de l'estiu, quan es preveu que el consum de delivery torni a les seves xifres habituals, molt altes el primer semestre del 2022.

Una de les principals cartes del delivery en aquesta època de l'any és oferir certs productes estacionals que són idonis per rebre'ls a casa. De fet, els plats frescos com els pokes i les amanides experimenten els millors mesos de l'any. El consum estiuenc també incideix en el consum de begudes, ja que, segons un estudi de Kantar, una de cada cinc comandes (un 19%) inclou begudes fredes. Oferir begudes alcohòliques a les comandes a domicili és un altre incentiu de compra durant aquesta època; des de Yelp assenyalen que més de la meitat dels millennials (un 53%) tria abans un restaurant si ofereix begudes alcohòliques a domicili.

D'aquesta manera, l'estiu i les vacances obren la porta a un consum més sostingut i no tan sotmès als pics de demanda dels caps de setmana i les vigílies. També el període estival es pot convertir en un bon banc de proves. Segons un estudi realitzat per la plataforma de cerques de restaurants Yelp el 2021, pràcticament dos terços dels clients (un 63%) pensa provar nous restaurants aquest estiu, mentre que gairebé la meitat (un 47%) aposta per experimentar amb altres tipus de menjar.

Més informació
Delivery Hero, nou accionista majoritari de Glovo
Vicio es converteix en el major 'food delivery' de l'Estat
Avui et destaquem
El més llegit