
El model de pagament ajornat o Buy Now, Pay Later (BNPL) creixerà amb força aquest 2025. Si més no, és la principal conclusió de l'informe de Research and Markets, que xifra en 11,6% el repunt d'aquest format en tot el món. En concret, l'estudi preveu que superi els 8,9 milions de dòlars, i que arribi als 13,3 milions cap al 2030.
Actualment, plataformes d'e-commerce, marques de luxe i nous dissenyadors ja integren opcions BNPL per atraure un comprador que exigeix immediatesa, personalització i llibertat financera. A Espanya, quatre de cada 10 ciutadans ja ho utilitzen per a compres inferiors a 500 euros, segons HiRetail, una xifra que reflecteix com aquesta tendència està transformant la manera de consumir.
D'altra banda, més de la meitat (56%) dels usuaris enquestats per FLOA afirma que el BNPL els permet prendre decisions més conscients i sostenibles, aconseguint productes de més qualitat.
No n'hi ha prou per al luxe
Tot i això, no ha estat suficient perquè les marques de luxe retinguin aquests compradors amb aspiracions, que cada vegada són més sensibles al valor per diners. Amb les darreres pujades de preus, aquest perfil de clients ha estat reduint les despeses en luxe i la interacció en línia.