Sumar per vendre fora

Les iniciatives empresarials conjuntes permeten afrontar el mercat exterior amb més garanties

L'obtenció d'un benefici més ampli per a una empresa pot venir per la suma d'interessos comuns amb altres iniciatives, que d'entrada podrien ser competència semidirecta però que acaben convertint-se en companys de viatge. Trobar els eixos troncals pot suposar no només rebaixar la despesa, també guanyar presència a l'exterior.

Aquest és un model d'èxit que han aplicat tres empreses sabadellenques per tal d'exportar el seu producte i intensificar la seva presència a l'estranger. Es tracta de Planning Sisplamo, dedicada als complements per a mobiliari d'oficina, JG Grup, fabricant de mobles d'oficina, i STI, dedicada als sistemes d'il·luminació tècnica per a oficines i edificis.

Sumar per créixer
La seva unió va néixer de la voluntat de créixer a nivell internacional. "Teníem la iniciativa d'exportar a escala i ens vam unir tres empreses del sector del moble d'oficina", assenyala Eduard Circuns, cap d'operacions de Planning Sisplamo. La idea va sorgir a partir de la relació que van establir els tres nous socis a través del Centre Metal·lúrgic de Sabadell i del Club de Joves Empresaris (JEC).

Anualment celebren el JEC Point, on les diferents empreses associades hi exposen els seus projectes per a trobar-hi nous socis, i aquí va néixer la relació entre les tres firmes, d'entrada competència però en realitat totalment complementàries. Sumar els tres potencials els ha permès contractar un comercial amb un salari fix que des de París s'ha convertit en la seva imatge a França.

"Jo no podria pagar a una persona 3.000 euros al mes per actuar com a representant allà, però si 1.000 euros", assenyala Circuns, que valora molt positivament el repartiment del cost. El model ha funcionat i ja els ha permès clonar-lo a Londres.

Passaport internacional
Amb l'aprofitament de les tres infraestructures independents han pogut fer un nou salt i traslladar la seva exportació a l'Aràbia Saudita gràcies al compartiment de les despeses logístiques. "Allà s'hi està construint i molt, i hi valoren molt la qualitat, igual que a Qatar, on hi estem fent vendes perquè els agrada el producte europeu", assenyala Circuns. El proper objectiu que s'han marcat és l'Amèrica Llatina, on els suposa més car exportar-hi per l'increment de la despesa de caràcter logístic.

Exportació per salvar les vendes nacionals
En els darrers sis anys les tres empreses han registrat un descens en vendes que han pogut compensar amb un increment de les exportacions, que actualment suposen un 25% de la facturació total. "Aquí cada empresa ho tenia fet pel seu cantó, però hem advocat per la internacionalització i ajudant-nos era la menar més senzilla de fer-ho, assenyala Circuns. Planning Sisplamo, empresa familiar amb 47 anys d'història i que ja es troba en mans de la tercera generació, va facturar l'any passat uns 4.200.000 euros.

Avui et destaquem
El més llegit