El Govern convoca la Taula Estratègica pel Corredor Mediterrani

El secretari de Territori, Isidre Gavín, està “convençut” que la nova coordinadora europea per la infraestructura donarà "dinamisme" al projecte

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín | ACN El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín | ACN

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, ha assegurat estar "convençut" que la nova coordinadora de la Comissió Europea pel Corredor Mediterrani, Iveta Radičová, donarà "dinamisme" al projecte. Segons ha explicat Gavín en declaracions als mitjans des de Brussel·les després de reunir-s'hi, Radičová és una persona "molt orientada als resultats" i això els "conforta" i els dona "expectatives". "Hi ha una coincidència de visions, el corredor afronta una etapa decisiva orientada a resultats", ha destacat.

El secretari d'Infraestructures també ha anunciat que la nova coordinadora participarà en la reunió de la taula estratègica pel corredor, que es farà el pròxim 10 de desembre a Barcelona. "Se la veu molt implicada en conèixer la realitat concreta de cada territori i com el corredor està servint a un territori concret", ha dit Gavín, que ha explicat també que la representant de la Comissió Europea "vol fer altres reunions al territori".

Tot i que encara estan per concretar, ha afirmat que "bàsicament concentrarà la visita en Catalunya". "Vol tenir una visió sobre les necessitats dels ports i la necessitat de la logística que hi ha al voltant de la infraestructura", ha afegit. A la reunió de la taula estratègica del dia 10 també hi serà el coordinador espanyol, Vicenç Boira.

La Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, formada per més de 120 representants del món polític, social, empresarial i acadèmic, es va constituir el 25 de maig de 2016 i la darrera reunió que es va celebrar va ser el 10 d’abril de 2017 a la seu de la Delegació del Govern a Madrid, el Centre Cultural Blanquerna, on es va presentar un document amb les actuacions prioritàries que calia realitzar per impulsar aquesta infraestructura estratègica per al país. Entre aquestes actuacions hi havia un primer paquet d’accions immediates: la doble via entre Vandellòs i Tarragona, la implantació de l’ample estàndard europeu entre Vila-seca i Castellbisbal i la represa de les obres de l’estació de la Sagrera.

Més informació
2018, amb assignatures pendents al Corredor
Velocitat per al Corredor Mediterrani?
La competitivitat no té bitllet al Corredor Mediterrani
Avui et destaquem
El més llegit