
El criptoart és un corrent que guanya cada vegada més adeptes on l'artista comercialitza les seves obres d'art digitals en el metavers a través de sistemes de pagament basats en la tecnologia blockchain i els tokens no fungibles (NFT). Segons l'informe Art Trade Report 2021 realitzat per Hiscox, la despesa mitjana en l'adquisició d'obres digitals s'ha triplicat en tan sols dos anys, de 2019 a 2021. Segons l'estudi, de gener fins a setembre del 2021 s'han venut prop de 3,1 milions d'euros en criptomonedes NFT artístiques (3,5 milions de dòlars).
Però malgrat el vertiginós creixement d'aquest sector, el seu futur continua sent incert a causa de la curta trajectòria i la manca de coneixement sobre aquestes tecnologies. De totes maneres, l'asseguradora pronostica que el 2022 s'incrementarà gairebé un 40% l'acceptació de pagament amb criptomonedes a plataformes en línia. En aquesta línia, el centre Deusto Formación, destaca la importància que les empreses desenvolupin les competències necessàries en màrqueting en línia i e-commerce. "És imprescindible adaptar les pràctiques publicitàries a l'àmbit digital per a poder dur a terme les tècniques requerides en l'augment d'aquest model de negoci", adverteix la companyia de formació en un comunicat.