Un pescador a l'Albufera de València | iStock
Un pescador a l'Albufera de València | iStock

Turístics però estratègicament sostenibles

València abasta les 5 milions de pernoctacions turístiques en 2019 amb una rendibilitat més alta, ja que el preu mitjà de l'habitació de l'hotel supera els 86 euros

"La sostenibilitat s'ha convertit en la peça fonamental de l'estratègia turística de València", ha assenyalat Emiliano García, regidor de Turisme i Internacionalització i president de Visit València, qui ha remarcat que "creiem en un turisme sostenible, enfront de la massificació de les destinacions nosaltres hem optat per la diversificació". La declaració de García es fa en la presentació de resultats turístics de la ciutat en 2019, quan, per primera vegada, la capital valenciana ha registrat més de 5 milions de pernoctacions de turistes, la qual cosa suposa un creixement del 5,7% segons les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

"Tenim un model turístic que ha transformat totalment el que fins ara tenia la ciutat de València. Es posa més el focus en les persones, i creiem que el turisme ha d'aportar més i ser un actiu socioeconòmic que aporte valor a la societat des de diferents perspectives, la del desenvolupament econòmic i la de la dinamització", ha remarcat el regidor García. Així mateix, el regidor de Turisme i Internacionalització ha assegurat que "un creixement sostingut i estable afavorirà les noves iniciatives. Este model de co-governança ha fet que els propis sectors s'activen, cada sector sap les seues necessitats i el que fa és proposar, i nosaltres som els facilitadors".

García: "Tenim un model turístic que ha transformat totalment el que fins ara tenia la ciutat de València"

Quant als números, destaca en aquest balanç 2019 un especial increment del nombre de pernoctacions d'estrangers (3.556.243) que conformen un 8,7% més. Pel que fa a la procedència dels estrangers, els turistes procedents dels EUA creixen un 36,6%; els de la Xina, un 17,6%; els de França, un 16,9%; d'Itàlia, un 9,1%; d'Holanda, un 8,9%; i d'Alemanya, un 6,8%. Aquests mercats internacionals que en 2015 representaven el 58%, hui aconsegueixen el 67%. A més, segons ha apuntat els viatgers han experimentat un creixement del 5,4% (2.182.132 persones), dels quals els estrangers s'han incrementat un 10,2% (1.259.228 persones).

En la presentació del balanç també s'ha demostrat la millora de la rendibilitat de l'activitat turística amb l'exemple del creixement del 12% (67,7 euros) de RevPar –ingrés per habitació disponible-, un dels principals indicadors. El preu mitjà de l'habitació de l'hotel ascendeix a 86,5 euros (+7,4%).

Participants a la reunió de presentació de resultats turístics de València | Cedida
Participants a la reunió de presentació de resultats turístics de València | Cedida 

El regidor de Turisme i alhora president de Visit València ha presentat aquests resultats en un desdejuni informatiu en què també hi han participat el director de Visit València, Antonio Bernabé; el representant de gremi d'hotelers, Luis Martí; el president de l'Associació Empresarial Valenciana d'Agències de Viatge (AEVAV), Miguel Jiménez; i el representant de l'Associació Empresarial Hotelera de Benidorm i la Costa Blanca (Hosbec), Carlos De Selva.

Més informació
El turisme estatal eleva un 3,5% les pernoctacions hoteleres a Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit