Rational Pixels, el 'product placement' del futur

La startup desenvolupa un programari per inserir anuncis personalitzats en vídeos i millorar l'experiència a youtubers, espectadors i publicistes

Un exemple de com funciona Rational Pixels Un exemple de com funciona Rational Pixels

Rational Pixels s'han inventat un nou format d'anuncis. S'han inventat el product placement del futur: quina mena de sentit té que tu, la teva mare i el teu cosí veieu el mateix anunci en el fons d'aquella sèrie de Netflix que us encanta als tres? Aquesta startup ha desenvolupat un programari que integra de manera natural, anuncis, marques, logotips o el que faci falta en vídeos en línia. D'aquesta manera, Rational Pixels ajuda les marques i els publicistes a monetitzar millor el seu contingut. I a segmentar molt millor la publicitat, per descomptat.

"Així, la persona que està veient l'anunci no li molesta, però el veu", explica el CEO de l'empresa, Rida Sadek. "Heineken ha pagat molts milions d'euros per sortir a la pel·lícula de James Bond, però aquest anunci és indiscriminat, es podria segmentar i geolocalitzar molt millor!", exclama l'emprenedor. En el mateix vídeo s'inserirà una publicitat diferent segons qui sigui l'espectador i, a més, no serà invasiva.

Els publicistes saben que han de repensar el seu model tradicional per a les plataformes digitals, tenint en compte com els usuaris consumeixen. La clau és aparèixer a les pantalles dels consumidors sense l'aparença d'anunci per tal de no distorsionar l'experiència de l'usuari. Rational Pixels han pres aquest repte des d'un angle diferent i amb tecnologia: el product placement digital. Com en la película de James Bond, en qualsevol film o vídeo de YouTube hi ha infinites possibilitats de col·locar marques comercials integrades en el guió. Així és com ha funcionat el product placement tradicionalment. Les marques pagaven per tenir els seus productes a les pantalles. Una feina que el croma va fer molt més fàcil, digital i delegada a la post-producció.

Un anunci que no es pot bloquejar amb cap ad-block. Però que moltes vegades no s'aprofita per a tot el públic a qui va dirigida. A un adolescent li pot no interessar el rellotge Omega que Bond duia a Goldeneye o a Specter.

"Avui dia, el 94% dels televidents rebutgen automàticament la publicitat que apareix al vídeo", diu Sadek, "no obstant això, si l'anunci és subtil i incrustat en el propi contingut de vídeo, l'espectador prendrà nota i no es descartarà el missatge de manera predeterminada ".

Intel·ligència artificial per a l'anunci

La solució que proposa Rational Pixels resol alguns dels problemes de youtubers (o productores), espectadors i publicistes. L'espectador pot quedar molest pels pop-ups o missatges publicitaris que precedeixen o apareixen durant els vídeos, pel que molts opten per utilitzar bloquejadors de publicitat. Les marques, que inverteixen diners per aparèixer als vídeos, molts cops acaben perdent diners per aquesta raó.

Rational Pixels és una eina d'intel·ligència artificial que insereix anuncis com si fossin part del vídeo. Els youtubers poden pujar el clip i marcar on, quan i quanta estona ha d'aparèixer l'anunci. El programari mostrarà anuncis diferents per a diferents tipus de públic basant-se en gènere, localització, edat, etc. D'aquesta manera es poden vendre multitud d'anuncis en un mateix espai, l'espectador no percep interrupcions en la seva visualització i els anuncis del publicista es garanteix que seran vistos.

Si un negoci vol fer servir l'editor de vídeo de Rational Píxels, només ha de crear un compte a la plataforma en línia. "L'editor només ha de seleccionar el lloc i quan ha de sortir l'anunci, la resta és automàtic", explica. La plataforma connecta l'anunci amb el servidor de l'anunciant i "tu segueixes fent la teva vida normal". L'eina també ofereix un servei d'anàlisi d'aquests anuncis.

Tecnologia libanesa i startup catalana

Sadek va arribar a Catalunya i va fer el doctorat en visió per computadora a la Universitat Pompeu Fabra. A finals del 2012 tenia la idea de millorar el que havia fet al doctorat i treure'n profit. Llavors va conèixer el cofundador de la startup, Vadim Fedorov, mentre treballava a Barcelona Mèdia. "Treballavem a temps parcial, de nit, caps de setmana, quan teníem estones lliures", recorda. A finals del 2015 ambdós van deixar les seves feines i dedicar-se completament al projecte. Va endur-se el projecte a un programa d'acceleració molt ràpid al Líban i després va tornar a Barcelona. L'abril del 2017 van constituir l'empresa i estan incubats a Barcelona Activa.

"Ara hem pujat el servei al núvol i tenim un model de SaaS, molt fàcil i molt senzill per al client", explica. L'empresa, amb una plantilla de quatre persones, ha necessitat una inversió inicial de 300.000 euros de fons propis. Ara busquen una ronda per donar a conèixer el producte i negocien amb una gran empresa de publicitat holandesa per treballar amb ells.

Les perspectives de futur per a Rational Pixels són molt bones, perquè creixen en un camp verge: "D'aquí a final d'any preveiem unes vendes de mig milió d'euros", conclou.

Més informació
Guestmate, el grum al mòbil
Biel Glasses, ulleres electròniques i motivació social
Fotoraporto: un Instagram reivindicatiu
Avui et destaquem
El més llegit