• Empresa
  • 14 pimes túristiques reben més de 110.000 euros per fomentar la digitalització

14 pimes túristiques reben més de 110.000 euros per fomentar la digitalització

Les propostes s’emmarquen en àmbits com l’automatització de processos, el màrqueting digital i la presència en línia, o en tecnologies innovadores com la blockchain

Concepte de tecnologia de realitat augmentada aplicat en l'àmbit turístic | iStock
Concepte de tecnologia de realitat augmentada aplicat en l'àmbit turístic | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
17 d'Agost de 2023
Act. 17 d'Agost de 2023

La digitalització de les pimes del sector turístic és clau per assegurar la seva resiliència i competitivitat en l’àmbit europeu i global. A més a més, és un factor important per assegurar una gestió i promoció efectiva de la destinació, així com per garantir una bona experiència del viatger. Per aquest motiu, i per promoure’n la transformació, la Cambra de Comerç de Barcelona ha atorgat 112.000 euros a programes de digitalització impulsats per empreses i entitats del sector turístic en el marc del projecte europeu Tourbit, liderat per l’Agència Catalana de Turisme.

 

En concret, Tourbit, un consorci internacional integrat per entitats de set països diferents que cerca com a propòsit fomentar la digitalització turística, va llençar una convocatòria internacional adreçada a empreses turístiques amb l'objectiu de seleccionar 62 projectes empresarials d'innovació digital. Des de Catalunya se’n van presentar fins a 80, dels quals 14 han estat seleccionats per rebre 8.000 euros cadascun d’ells. El programa subvencionat s’allargarà fins al 30 d'abril de 2024, quan les empreses mostraran els resultats aconseguits a través dels seus projectes. Les candidatures escollides representen una àmplia diversitat de tipologies d'empreses, entre agències de viatges i allotjaments de l'àmbit urbà i rural, com també diferents temàtiques relacionades amb la digitalització.

El sector turístic català representa un 12% del conjunt del PIB i uns 455.000 llocs de treball

En aquest sentit, es troben iniciatives relacionades amb l'automatització de processos, el màrqueting i la presència en línia, CRM, intel·ligència artificial o blockchain. Els projectes, a més a més, en la majoria dels casos se centren a fomentar models de turisme sostenible generant benefici per a l'economia local. A més de l'ajut econòmic, les empreses beneficiades rebran suport tècnic i assessorament per implementar els seus projectes, formacions de l’àmbit digital i accés a una comunitat internacional d'innovació turística en línia (TourBIZZ) que fomentarà el networking i l’intercanvi de coneixement entre els diferents actors i experts del sector.

 

Tourbit, una aposta internacional per impulsar la digitalització de les pimes

El sector turístic és un dels més tractors de l'economia catalana que representen un 12% del conjunt del PIB i uns 455.000 llocs de treball, el 13% de la població ocupada en termes relatius. Sota aquesta premissa, la Cambra de Comerç de Barcelona junt amb l’Agència Catalana de Turisme formen part del projecte europeu Tourbit, un consorci internacional d’entitats de set països (Bèlgica, Espanya (Catalunya), França, Islàndia, Finlàndia, Portugal i Eslovènia).