La cooperativa cultural Abacus invertirà 30 milions d’euros en els propers cinc anys en millorar la seva xarxa de botigues i els seus productes. Així ho han anunciat en una roda de premsa aquest dimecres els seus dos directors generals, Oriol Soler i Salvador Garcia Ruiz.
En la presentació del pla d’inversions 2022-2025, Soler i Garcia Ruiz van detallar les actuacions en setze àmbits. Destaca la transformació de 25 botigues en “Espais Abacus” per a l’educació i la cultura. També renovaran la plataforma logística per oferir servei les 24 hores del dia a tot el territori de l’Estat.
Per àrees, en la d’Abacus Ecolar invertiran en la producció de continguts Steam (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) i en robòtica educativa. En la d’Abacus Editorial, posaran en marxa una editorial de llibres infantils i juvenils abans d’acabar l’any.
La cooperativa confia en disparar la facturació fins els 150 milions en el termini de dos anys gràcies a les inversions en continguts i en la xarxa de botigues
També potenciaran Abacus Media per donar suport a mitjans locals. Això inclourà inversions en els sistemes digitals dels mitjans del grup. A banda, Abacus Plataforma oferirà continguts dirigits a les famílies.
Els directors generals confien en superar aquest any una facturació de 100 milions d’euros i arribar als 150 milions el 2024. En l’actualitat, compten amb 48 botigues a Catalunya, Balears i País Valencià que ocupen a més de 700 persones. Abacus, fundada el 1968, va donar un salt l’any passat amb la fusió amb el grup cooperatiu Som, liderat per Oriol Soler.