Abertis compra un dels grups més grans d'autopistes de Mèxic

Una operació de 1.500 milions d'euros, la primera sota l'òrbita d'ACS i Atlantia

La façana de la seu d'Abertis a Madrid La façana de la seu d'Abertis a Madrid

Abertis ja té el control de Xarxa de Carreteres d'Occident (RCO), una de les empreses d'autopistes més grans de Mèxic, amb la compra d'un 51,3% de la companyia en una operació acordada el passat mes octubre i que suposa un import de 1.500 milions d'euros. Es tracta de la primera gran operació de creixement que aborda Abertis des que Atlantia i ACS van prendre el control de l'empresa, i a més, aconsegueix entrar a Amèrica del Nord, un mercat estratègic en el qual buscava posicionar-se des de fa anys.

Així mateix, amb la compra de RCO esmorteeix l'impacte generat per les autopistes espanyoles que estan acabant el seu contracte de concessió i tornant a l'Estat. RCO gestiona vuit autopistes de Mèxic que sumen 876,5 quilòmetres de longitud i constitueixen una de les seves principals xarxes del país, atès que conformen "l'eix vertebral" de la regió centro i occident, i connecten el major corredor industrial i les ciutats de Ciutat de Mèxic i Guadalajara.

Amb la seva adquisició, que es materialitza malgrat l'actual crisi, Abertis suma una cartera de 8.600 quilòmetres d'autopistes i estén la vida mitjana d'aquestes concessions. Abertis ha finançat l'operació amb efectiu disponible i préstecs a mitjà i llarg termini ja existents. Així, confia que no tindrà impacte en el seu 'investment grade', atès que les agències de qualificació ja tenien descomptada la transacció i el 'matalàs' de liquiditat de 4.400 milions d'euros que té la companyia.

Més info: Abertis demana allargar els seus contractes de peatges

En virtut de l'operació, la companyia finalment s'ha fet amb una participació del 51,3% de RCO, un percentatge lleugerament superior al del 50,01% inicialment planejat, mentre que GIC, el fons sobirà de Singapur, el seu soci en la transacció, assumirà un altre 20%. Els dos socis es quedaran així amb el 70% de la companyia mexicana ara en mans de Goldman Sachs i sobre la qual el fons tenia penjat el cartell de "es ven".

Més informació
L'automatització dels peatges porta l'ERO a Abertis
Avui et destaquem
El més llegit