Aena augmenta un 4% les tarifes

A la vegada, l'operadora ha anunciat bonificacions per aeroports petits com el de Reus o Girona

 Aena vol incrementar un 4,09% les seves tarifes | iStock Aena vol incrementar un 4,09% les seves tarifes | iStock

El govern espanyol, després de la darrera reunió del Consell de Ministres, ha validat que Aena incrementi un 4,09% les seves tarifes, a partir del març.  Paral·lelament, el consell d'administració de la companyia ha donat el vistiplau a l'aplicació d'incentius per a aquells aeroports amb menys de 3 milions d'usuaris, entre els quals hi ha els de Reus i Girona. L’executiu de Pedro Sánchez assegura que tot i aquest increment les tarifes mitjanes seran més baixes que el 2015 i que la tarifa mitjana s'haurà reduït en un 6,9% entre el 2015 i el 2024, mentre que si es té en compte el període 2015-2023 el descens se situa en un 11%.

El Ministeri també afirma que els aeroports de la xarxa d'Aena seran els més "competitius" d'Europa i que seran diferenciades en funció de si són insulars o Ceuta i Melilla, on s'apliquen bonificacions d'entre el 15% i el 70% per raons d'interès general. Pel que fa a l'aeroport del Prat i de Barajas les taxes són un 60% més baixes en comparació als aeroports principals europeus, que han apujat preus per l'elevada inflació i a conseqüència de la pandèmia. Així per exemple, a Londres Heathrow es van aprovar uns increments de les tarifes d'un 37,4% el 2022 i el 4,5% el 2023; al d'Amsterdam ho van fer en un 9% el 2022, un 12% el 2023 i un 12% el 2024 i en el de Frankfurt un 4,3% el 2022 i proposa un 9,5% el 2024.

L’anunci sobre els preus d’Aena arriba pocs dies després que s’hagi donat a conèixer la voluntat, per part de l’Estat, d’ampliar Barajas amb una inversió de 2.400 milions d’euros. En aquest sentit, el  president espanyol ha dit que la intenció és “enfortir” el lideratge de Madrid com a ‘hub’ amb Amèrica Llatina, però també desenvolupar-ne un altre amb l’Àsia, amb “noves rutes i aerolínies que operen cap aquell continent”. Actualment, el moviment a Barajas representa el 10% del PIB de la Comunidad de Madrid. 

En un altre ordre, l’aeroport Josep Tarradellas-Barcelona el Prat va registrar l'any passat 49.909.544 viatgers, un 19,9% més que el 2022, però encara un 5,3% per sota el 2019, quan va marcar el seu rècord amb 52,7 milions de passatgers, segons ha informat aquest dilluns Aena. D'aquests, 49.815.542 van ser viatgers de vols comercials, dels quals 36,18 milions eren vols internacionals, un 23% més que la xifra del 2022, mentre que 13,6 milions ho van fer en vols domèstics, un 12,4% més que l'any anterior. Pel que al nombre d'operacions, el Prat en va sumar 318.957, és a dir, un 12,5% més que l'any 2022 i un 7,4% menys que el 2019.

Més informació
Aena justifica la seva posició en l'afer del 'handling' amb Iberia
Aena gairebé duplica beneficis
Iberia carrega contra Aena després de perdre el 'handling' dels grans aeroports excepte Barajas
Avui et destaquem
El més llegit